ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات صلح یمن در ژنو بدون هیچ توافقی پایان یافت

مذاکرات صلح یمن که در ژنو برگزار می‌شد بدون هیچ توافقی به پایان رسید. هیچ تاریخ دیگری نیز برای مذاکرات جدید تعیین نشد.

مذاکرات صلح یمن که در ژنو برگزار می‌شد روز جمعه ۱۹ ژوئن / ۲۹ خردادماه بدون هیچ توافقی به پایان رسید. همچنین هیچ تاریخ دیگری برای مذاکرات جدید نیز تعیین نشد.

ریاض یاسین، وزیر امور خارجه دولت در تبعید یمن (چپ) در حال گفت‌وگو با اعضای هیأت نمایندگی دولت در مذاکرات ژنو

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ریاض یاسین، وزیر امور خارجه دولت در تبعید یمن به خبرنگاران حاضر در ژنو گفت: «متأسفانه هیأت نمایندگی حوثی‌ها اجازه نداد تا به یک پیشرفت واقعی که انتظارش را می‌کشیدیم دست یابیم.»

ریاض یاسین با این حال از به‌کارگیری کلمه «شکست» مذاکرات خودداری کرد و افزود تلاش‌ها با سازمان ملل ادامه خواهد داشت.

او گفت: «نرسیدن به موفقیتی که امید داشتیم به معنای آن نیست که شکست خوردیم. ما به تلاش‌های خود با هماهنگی سازمان ملل و جامعه جهانی ادامه خواهیم داد.»

یاسین با بیان این‌که هيأت نمایندگی دولت یمن «همواره برای رسیدن به یک راه‌حل صلح‌آمیز تحت نظارت سازمان ملل امیدوار است»، گفت «تاریخی برای مذاکرات جدید تعیین نشده است.»

مذاکرات صلح یمن در ژنو از روز یکشنبه ۱۴ ژوئن / ۲۴ خردادماه آغاز شد. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل در مورد یمن، در طول مذاکرات تلاش کرد تا با میانجی‌گری میان نمایندگان شیعیان حوثی و نمایندگان دولت در تبعید یمن، آن‌ها را متقاعد سازد تا با آتش‌بس در ماه رمضان موافقت کنند و در پی آن کمک‌های انسانی به مناطق جنگ‌زده ارسال شود.

در همین حال شبکه المنار خبر داد که عادل شجاع، عضو هیأت نمایندگی حوثی‌ها فرستاده سازمان ملل را به جانبداری از هیأت نمایندگی دولت در تبعید یمن متهم کرده است.

بنا به این گزارش عادل شجاع گفته است سندی به آن‌ها پیشنهاد شده که به ‌آن‌چه او تجاوزگری عربستان سعودی به یمن می‌نامد، مشروعیت می‌بخشد. او گفت: «آن‌ها می‌خواهند با عملی شدن این سند، ارتش یمن از شهرها عقب بنشیند، اما حملات هوایی ادامه پیدا کند.»

نشست ژنو پیش از تشکیل با پیش‌شرط‌های طرفین منازعه، شکست خورده به نظر می‌رسید. نمایندگان حوثی‌ها خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف نظامی به رهبری عربستان و رفع محاصره یمن بودند تا امدادرسانی بین‌المللی به مردم میسر شود. نمایندگان دولت در تبعید یمن، بر خروج حوثی‌ها از شهرهای متصرفی پافشاری داشتند و روی مفاد قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت اصرار می‌ورزیدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.