ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان زاهدان: استفاده از سلاح گرم در سيستان و بلوچستان افزايش يافته است

محمد مرزيه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان می‌گويد در يک ‌سال گذشته «آمار تيراندازی‌ها با سلاح مجاز و غيرمجاز» در استان سيستان و بلوچستان «بسيار زياد شده است.»

محمد مرزيه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان می‌گويد در يک ‌سال گذشته «آمار تيراندازی‌ها با سلاح مجاز و غيرمجاز» در استان سيستان و بلوچستان «بسيار زياد شده است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دادستان زاهدان افزوده که اقدامات نيروهای امنيتی و پليس برای جمع‌آوری سلاح‌ها نيز افزايش پيدا کرده است.

به گفته مرزيه، سيستان و بلوچستان با دو مشکل گرفتار است، «يکی وجود سلاح‌های غيرمجاز در دست مردم و دوم سلاح‌های مجازی که از آن‌ها استفاده درست نمی‌شود.»

دادستان زاهدان می‌گويد سلاح شکاری بی‌رويه در اختيار بعضی از افراد قرار دارد و از آن‌ها در منازعات هم استفاده می‌شود لذا تصميم گرفته شده تا اين معضل اجتماعی رفع شود.

در سال‌های اخير استان سيستان و بلوچستان شاهد رويدادهای خشونت‌بار و مسلحانه فراوانی بوده است. مقامات دولتی، بيکاری را يکی از علل اصلی بروز ناامنی در اين استان می‌دانند و می‌گويند نرخ رشد بيکاری در سيستان ‌و بلوچستان ۴۰ درصد است.

به گفته حميدرضا پشنگ، نماينده خاش در مجلس ايران، بيش از ۷۰ درصد از مردم سيستان و بلوچستان زير خط مطلق فقر زندگی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان همچنين خبر بازداشت دو نفر از اعضای گروه «دولت اسلامی» (داعش) را در مرزهای استان سيستان و بلوچستان تکذيب کرده است.

او گفته: «از ابتدای سال تاکنون تعداد زيادی از افراد متعلق به گروهک‌های تکفيری و تروريستی توسط وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نيروی انتظامی دستگير شده‌اند اما هيچ کدام از آن‌ها وابسته به گروهک تکفيری داعش نبوده‌اند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.