ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج افغان اعزامی از ايران در سوريه کشته شدند

پنج افغان که به‌عنوان «مدافعان حرم» و دفاع از دولت سوريه، از ايران عازم دمشق شده بودند، در اين کشور کشته شدند.

پنج افغان که به‌عنوان «مدافعان حرم» و دفاع از دولت سوريه، از ايران عازم دمشق شده بودند، در اين کشور کشته شدند.

حرم زینب کبری در دمشق یکی از زیارتگاه‌های مهم شیعیان و از مساجد بزرگ سوریه است.

به گزارش روزنامه ايران، «مجتبی ميرزايی، مجتبی حسينی، محمدهادی هاشمی، حسن فراهانی و سرور هاشمی» پنج تن از افغان‌هايی هستند که در جريان خشونت‌ها در سوريه کشته شده‌اند و قرار است امروز پنج‌شنبه چهارم تير در مشهد دفن شوند.

خبرگزاری تسنيم گزارش داده که اين پنج تن از اعضای «لشکر فاطميون» بوده‌اند.

بر پايه اين گزارش، «تيپ فاطميون متشکل از رزمندگان افغانستانی است که چندی پيش با افزايش توان عملياتی و نيروهايش به لشکر ارتقا يافت.»

اعضای سپاه پاسداران، بسيجيان و مهاجران افغان‌ از جمله کسانی هستند که به‌عنوان حاميان اسد به سوريه  اعزام می‌شوند.

با اين حال هنوز مشخص نيست که مهاجران افغان به‌طور داوطلبانه عازم سوريه می‌شوند و يا اين‌که سپاه پاسداران ايران که در سوريه حضور دارد، اين مهاجران را به‌شکل اجباری عازم اين کشور می‌کند.

به دنبال تصميم مقامات ايران برای اعزام افغان‌های مقيم اين کشور به سوريه، ارديبهشت امسال گروهی از طالبان افغانستان در پی سفر به تهران با مقامات ايرانی گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند.

وحيد مژده، عضو وزارت ‌خارجه افغانستان در دوران طالبان در گفت‌وگو با روزنامه شرق گفته بود که جمهوری اسلامی، مهاجران افغان را برای جنگ به سوريه و يمن اعزام می‌کند و طالبان نگران هستند که اين‌گونه اقدامات باعث «تحريک احساسات مذهبی» در افغانستان شود و «در نتيجه برای داعش فرصت مناسبی به‌منظور سربازگيری فراهم آورد.»

ايران که از حاميان بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه است در حمايت از او افرادی را که از آن‌ها به نام «مدافعان حرم» ياد می‌شود برای مبارزه با مخالفان اسد به سوريه اعزام می‌کند که تاکنون شماری از آن‌ها نيز در اين حملات کشته و به‌عنوان «شهدای مدافع حرم» در ايران به خاک سپرده شده‌اند.

در همين حال حسين عالمی‌بلخی، وزير مهاجران و عودت‌دهندگان در کابينه وحدت ملی افغانستان خواهان شفاف‌سازی درباره حضور مهاجران افغانستانی در سوريه شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.