ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ضیافت افطاری روحانی با نام بردن از موسوی و خاتمی حاشیه‌ساز شد

فعالان سياسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در مراسم افطاری رئيس‌جمهور ايران شرکت کردند. شماری از فعالان اصلاح‌طلب در اين مراسم خواهان پايان يافتن حصر موسوی، کروبی و رهنورد شدند.

فعالان سياسی اصلاح‌طلب و اصولگرا در مراسم افطاری حسن روحانی، رئيس‌جمهور ايران شرکت کردند. شماری از فعالان اصلاح‌طلب در اين مراسم خواهان پايان يافتن حصر ميرحسين موسوی، مهدوی کروبی و زهرا رهنورد شدند.

به گزارش سايت ملی مذهبی، غلام‌حسين کرباسچی، دبيرکل حزب کارگزاران در اين مراسم که شامگاه چهارشنبه سوم تير به دعوت حسن روحانی برگزار شد، گفت که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی «همواره از اصل نظام و انقلاب حمايت می‌کرده‌اند و قصد سوء نداشته‌اند.»

ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سر می‌برند و تلاش‌ها برای پايان دادن به حصر آن‌ها تاکنون نتيجه‌ای نداشته است. محافظه‌کاران از اين رهبران مخالفان به‌عنوان «سران فتنه» نام می‌برند.

کرباسچی از ميرحسين موسوی با عنوان «سيد مظلوم» ياد کرد و خواهان پايان يافتن حصر شد.

در مقابل رسانه‌های محافظه‌کار از جمله خبرگزاری‌های تسنيم و فارس گزارش داده‌اند که شماری از فعالان سياسی اصولگرا در اعتراض به سخنان کرباسچی و «حمايت از سران فتنه» جلسه را ترک کرده‌اند.

با اين حال محسن رهامی، فعال سياسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ايران (ايلنا) اين خبر را تکذيب کرد و گفت: «به‌طور علنی و محسوس کسی جلسه را ترک نکرد اما پيش از اين‌که جلسه به اتمام برسد، گروهی برای وضو گرفتن جلسه را ترک و باز به جلسه بازگشتند.»

اما ساعتی بعد، غلام‌رضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانيت مبارز به خبرگزاری فارس گفت: «بنده ضيافت افطاری رئيس‌جمهور را به دليل حمايت‌هايی که از سران فتنه در اين جلسه مطرح شد، ترک کردم.»

او گفت:‌ «آقای کرباسچی در اين جلسه ميرحسين موسوی را به سيد مظلوم تعبير کرد در حالی که اگر بناست او سيد مظلوم باشد، لابد ظلم‌کننده به او نيز نظام است.»

وب‌سایت «کلمه» نیز نوشته است جواد امام، از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران نیز در این مراسم از حاضران خواسته تا برای سلامتی محمد خاتمی، رئیس‌جمهور پیشین ایران که اکنون پخش سخنان و تصاویر او در رسانه‌های ایران از سوی قوه قضائیه ممنوع شده، صلوات بفرستند. این اقدام نیز مورد اعتراض اصولگرایان قرار گرفته است.

در اين مراسم غلام‌علی حدادعادل، رئيس فراکسيون اصولگرايان؛ قدرت‌الله عليخانی، مشاور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام؛ غلام‌حسين کرباسچی، دبيرکل حزب کارگزاران؛ کاظم جلالی، رئيس مرکز پژوهش‌های مجلس؛ اسدالله بادامچيان، عضو حزب مؤتلفه؛ و الهه کولايی، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب صحبت کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.