ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش به کوبانی حمله کرد

شهر کوبانی سوریه نزدیک به شش ماه نماد قدرت «دولت اسلامی» (داعش) بود. این شهر در زمستان گذشته به دست نیروهای کُرد افتاد. اکنون داعش بار دیگر به این شهر حمله کرده است.

شهر کوبانی سوریه نزدیک به شش ماه نماد قدرت «دولت اسلامی» (داعش) بود. این شهر در زمستان گذشته به دست نیروهای کُرد افتاد. اکنون داعش بار دیگر به این شهر حمله کرده است.

کوبانی پیش از آن چهار ماه در دست داعش بود و هزاران نفر از ساکنان آن این شهر را ترک کردند.

به‌گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، داعش بار دیگر به شهر کوبانی واقع در شمال سوریه و مرز ترکیه حمله کرده است.

این حمله شب گذشته، چهارشنبه ۲۴ ژوئن / ۳ تيرماه با انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی مرز ترکیه آغاز شد. در این انفجار ده‌ها تن از مردم کشته یا زخمی شدند.

همچنین در تیراندازی‌های نیروهای داعش در روستایی در نزدیکی کوبانی ده‌ها نفر کشته شده‌اند.

در پی آن نیروهای نظامی کُرد از سه نقطه به جنگجویان داعش حمله کردند.

همزمان شبه‌نظامیان داعش بخشی از شهر حسکه در شمال شرقی سوریه را از دست نیروهای دولتی خارج کردند. با این حال منابع نظامی سوریه می‌گویند نیروهای دولتی حمله داعش را دفع کرده‌اند.

امکان تأیید مستقل این خبرها ممکن نیست.

شهر کوبانی در پاییز و زمستان گذشته صحنه نبردهای سنگین میان نیروهای داعش و کردها بود که سرانجام در ماه ژانویه کردها با کمک حملات هوایی ائتلاف جهانی علیه داعش به رهبری آمریکا موفق شدند این شهر را تسخیر کنند.

کوبانی پیش از آن چهار ماه در دست داعش بود و هزاران نفر از ساکنان آن این شهر را ترک کردند. بسیاری از آن‌ها پس از تصرف کوبانی توسط کردها، به شهر خود بازگشته‌اند.

نیروهای داعش بخش‌های وسیعی از سوریه و عراق را در تصرف خود دارند و در این مناطق حکومت خلیفه‌ای خود را برقرار کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    افرین بر حسین اوباما وکری ! اون از عراق و سوریه و لبنان که شیخ فضل اله میخواهد ریس جمهور شود٬ اینهم از افغانستان و پاکستان و یمن که مرکز انواع تروریستها شده .

  • سرداری حسن

    حوادثی که در کوبانی روی داده بویژه حمله دوباره داعش به کوبانی وقتل عام شهروندان کرد،نتیجه تک روی ی.ب.گ.وبطور کلی تشکلهای اقماری پ.ک.ک بوده که به دیگران حق هیچ گونه دخالتی نمیدهد درروژهه لات نیز سیاستهای انحصارطلبانه پ.ک.ک.موجب نفرت ازپژاک شده است