ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بیش از ۱۴۵ غيرنظامی در حملات داعش به کوبانی کشته شدند

گروه‌های ناظر بر جنگ داخلی سوريه جمعه ۲۶ ژوئن / ۵ تير از کشتار گسترده گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شهر کوبانی و روستاهای مجاور آن در شمال سوريه خبر دادند.

گروه‌های ناظر بر جنگ داخلی سوريه جمعه ۲۶ ژوئن / ۵ تير از کشتار گسترده گروه «دولت اسلامی» (داعش) در شهر کوبانی و روستاهای مجاور آن در شمال سوريه خبر دادند.

سربازان ترکیه شاهد ستون‌های دود برفراز کوبانی، شهری مرزی سوریه، هستند

خبرگزاری رويترز به نقل از ديده‌بان حقوق بشر سوريه گزارش داد تاکنون دست‌کم ۱۴۶ غيرنظامی در حملات داعش به اين مناطق کردنشين کشته شده‌اند.

نبرد سنگين ميان نيروهای مدافع خلق کرد(YPG)  و شبه‌نظاميان داعش در نقاط استراتژيک مرزی سوريه و ترکيه  وارد دومين روز خود شده است. روز گذشته نيز نيروهای داعش با حملات انتحاری فراوان خود باعث کشته شدن ده‌ها غيرنظامی شدند.

همزمان شبه‌نظاميان داعش بخشی از شهر حسکه در شمال شرقی سوريه را از دست نيروهای دولتی خارج کردند. تاکنون ۶۰ هزار نفر از مردم حسکه خانه‌های خود را رها کرده‌اند. سازمان ملل نسبت به آواره شدن بيش از ۲۰۰ هزار نفر از اهالی حسکه هشدار داد.

حملات اخير داعش به تلافی پيشروی‌های اخير نيروهای کرد به سمت «رقه»، محل خلافت دولت اسلامی صورت می‌گيرد. نيروهای کرد با حمايت هوايی ائتلاف جهانی تا ۵۰ کيلومتری شهر رقه پيشروی کرده‌اند و کنترل شهر کليدی «تل ابيض» را از نيروهای داعش پس گرفته‌اند.

شهر کوبانی در پاييز و زمستان گذشته صحنه نبردهای سنگين ميان نيروهای داعش و کردها بود که سرانجام پس از چهار ماه تصرف اين شهر به دست داعش، در ماه ژانويه کردها با کمک حملات هوايی ائتلاف جهانی عليه داعش به رهبری آمريکا موفق شدند اين شهر را باز پس بگيرند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    از راه ترکیه به کوبانی حمله کرده اند یعنی‌ با اجازه دولت ترکیه ! در ترکیه یکی‌ از مهمترین پایگاههای ناتو است و آمریکا مدعی است با داعش می‌جنگد! بدانیم عربستان این جانور را با کمک اسرائیل و آمریکا ساخته برای ضعیف کردن حامیان استبداد ولایت مطلقه فقیه در منطقه! ولی‌ اگر این جانور روزی از کنترل خارج شود مثل القاعده به جان خود اینها خواهد افتاد!! شاد باشید. حمید