ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گرمای بالای ۴۰ درجه باعث ريزش برگ درختان در تهران شد

برگ‌های درختان چنار در خيابان‌های تهران در آغاز فصل تابستان، زرد شده‌اند و به کف خيابان‌ها ريخته‌اند. يک مقام شهرداری تهران، گرمای بالای ۴۰ درجه را علت اين اتفاق اعلام کرده است.

برگ‌های درختان چنار در خيابان‌های تهران در آغاز فصل تابستان، زرد شده‌اند و به کف خيابان‌ها ريخته‌اند. يک مقام شهرداری تهران، گرمای بالای ۴۰ درجه را علت اين اتفاق اعلام کرده است.

به گزارش روزنامه شهروند، علی‌محمد مختاری، مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تهران گفته که وقتی دمای هوا بالا می‌رود، زمان آبياری، «به گياه شوک وارد شده و باعث می‌شود خزان زودرس ايجاد شود.»

او از اين اتفاق به عنوان «تنش» نام برده و افزوده به‌دليل شوکی که به گياه وارد می‌شود «بايد فواصل آبياری را کم کرد و زمان آبياری هم بايد تنظيم شود تا مشکل اين‌چنينی بروز نکند.»

«آلودگی هوا، احتراق ناقص و سوختن برگ درختان بر اثر آلودگی هوايی که جلوی تنفس درختان را گرفته» از جمله دلايل ديگر بروز پديده پاييز زودرس درختان اعلام می‌شود.

به گفته کارشناسان، آلاينده‌ها از طريق برگ، جذب و وارد بافت‌های گياه شده و فعاليت آن را مختل می‌کنند و موجب بسته و مسدود شدن روزنه‌های درختان می‌شوند، به‌ گونه‌ای که تنفس گياه با مشکل مواجه شده و به سختی صورت می‌گيرد و برگ درختان که مواد مورد نياز درخت را فراهم می‌کند، زرد می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که بين ۶۰ تا ۷۰درصد عامل اصلی آلايندگی هوای شهر‌ها، وسايل نقليه هستند و مطالعات دقيق‌تر ثابت کرده که موتور سيکلت‌ها شش تا هشت برابر خودرو‌ها در آلودگی هوا نقش دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • روزبه

    واقعا جای تامل که کلا موجودی میتونه در شرایط زیست محیطی تهران زنده بمونه. مرگ تدریجی درختان و افزایش بی رویه بیماریها یی نظیر سرطان و قلب و عروق وتنفسی ووو بین انسانها نشانه بهم خوردن این تعادل. این روند مدت طولانی دوام نخواهد داشت و ما با یک فاجعه خزنده بدتر از زلزله روبرو هستیم.