ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمارش معکوس مذاکرات هسته‌ای: ظریف وارد وین شد

ظریف پس از ورود به وین درباره تمدید مذاکرات گفت: «زمان مهم نیست، دستیابی به توافق خوب اهمیت دارد». اغلب کشورهای مذاکره‌کننده احتمال داده‌اند که مذاکرات پس از۱۰ تيرماه ادامه یابد.

محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران برای از سرگيری مذاکرات هسته‌ای وارد وين شد.

ظریف پس از ورود به وین در گفتگو با خبرنگاران گفت: «با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم.»

به گفته ظریف، «اگر طرف مقابل آمادگی به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران و انجام وظایف خود را داشته باشد و زیاده‌خواهی نکند، حتما به توافق خواهیم رسید.»

ظريف قرار است در اولين ملاقات رسمی خود تا ساعاتی ديگر در وين با جان کری، وزير خارجه آمريکا که ديروز به وين آمده مذاکره کند.

علاوه بر فدريکا موگرينی، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، وزرای امور خارجه آلمان، انگليس و فرانسه نيز در نهايت تا يکشنبه ۲۸ژوئن/۷تير به اين مذاکرات می‌پيوندد. با این حال هنوز حضور سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه و وانگ يی، وزير خارجه چين در اين مذاکرات قطعی نشده است.

وزير امور خارجه ايران پيش از سفر نیز در توئيتر خود نوشته بود: «به وين می‌رويم تا يک توافق با دوام و منصفانه را بدست آوريم.»

مهلت نهايی ايران و قدرت‌های جهانی برای رسيدن به توافقنامه هسته‎‌‎ای ۳۰ژوئن/۱۰ تيرماه است. اين درحالی است که به گفته تمام مقامات مذاکره‌کننده، هنوز اختلافات اساسی باقی است. اغلب کشورهای مذاکره کننده احتمال ادامه يافتن مذاکرات پس از ۳۰ ژوئن را داده‌اند.

همزمان محمدجواد ظریف نیز در جمع خبرنگاران درباره تمدید مذاکرات گفت: «زمان مهم نیست، دستیابی به توافق خوب اهمیت دارد.»

در حال حاضر برای طرف ايرانی چگونگی لغو تحريم‌ها و بازديد از سايت‌های هسته‌ای و نظامی اين کشور از مسائل اصلی به شمار می‌آیند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    بخوانید . منافع .اشغالگران دزد .وگروگان گیران ملت ایران..!!