ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«مرگ مشکوک» دو شهروند ايران در مالزی

عکس‌های جسدی که پلیس مالزی از او به عنوان م.م.ب نام برده، سر و صورت خونی‌ای را نشان می‌دهد. خانواده او در مالزی اعتقاد دارند که این فرد پيش از مرگ مورد ضرب و شتم زيادی قرار گرفته است.

دو شهروند ايرانی، یکی پس از بازداشت توسط پليس فرودگاه کوالالامپور و دیگری در زندانی در مالزی جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش پليس مالزی صبح يکشنبه ۲۸ژوئن/۷تير فرد ۳۰ ساله ايرانی به جرم داشتن سه کيلوگرم مواد مخدر در ساک خود پس از بازداشت توسط پليس فرودگاه کوالالامپور جان خود را از دست داد. پليس مالزی اعلام کرد اين شخص به علت جاسازی مواد مخدر در بدنش فوت کرده است.

مصرف مواد مخدر یا ضرب و شتم

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، همزمان در گزارش ديگری پليس مالزی از مرگ يک ايرانی ديگر در زندان‌های اين کشور خبر داد. در اين گزارش نيز دليل مرگ اين شخص که نامش م.م.ب عنوان شده مصرف مواد مخدر اعلام شده است.

عکس‌های جسد م.م.ب حاکی از خونی بودن سر و صورت او است. خانواده او در مالزی اعتقاد دارند که او پيش از مرگ مورد ضرب و شتم زيادی قرار گرفته است.

سفارت ايران در مالزی نيز با تأييد مرگ اين دو تن اعلام کرد علت مرگ آن‌ها «مشکوک» است.

۷۷ اعدامی تبعه ایران در مالزی

بنابر آمار سفارت ايران در مالزی هم اکنون حدود ۲۲۷ ايرانی شامل ۳۰ زن و ۱۹۷ مرد در زندان‌های اين کشور در حبس به سر می‌برند. ۷۷ تن از اين زندانيان ايرانی محبوس در مالزی نيز به جرم قاچاق مواد مخدر به اعدام محکوم شده‌اند. عراق، ترکيه، امارات متحده عربی، ترکمنستان و مالزی، بيشترين تعداد از زندانيان ايرانی خارج از اين کشور را نگهداری می‌کنند.

معاون وزير کشور مالزی، وان جنيدی تونکو هفته گذشته شرايط زندان‌های اين کشور را مخوف اعلام کرد و گفت از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۵۹ نفر جان خود را در اين زندان‌ها از دست داده اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    چرا این هموطنان با هر دین و مرام که داشته‌اند کشته شده‌اند؟ دفاع از حقوق بشر شرط دین و جنسیت و مرام و قومیت ندارد! باشد در غیبت یک دولت ملی از حقوق همدیگر دفاع کنیم. شاد باشید. حمید