ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وکيل محمدعلی طاهری از صدا و سيما شکايت می‌کند

سعيد خليلی، وکيل محمدعلی طاهری خبر داده که از صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران به دليل انتشار «خبر دروغ» درباره موکلش شکايت می‌کند.

سعيد خليلی، وکيل محمدعلی طاهری خبر داده که از صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران به دليل انتشار «خبر دروغ» درباره موکلش شکايت می‌کند.

محمدعلی طاهری، بنيانگذار مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه»

محمدعلی طاهری، بنيانگذار مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» است که از ۱۰ مردادماه سال ۱۳۸۹ در زندان به‌سر می‌برد.

سعيد خليلی در صفحه فيس‌بوکش نوشته که بخش‌های خبری صدا و سيما از جمله بخش خبری ۲۰:۳۰ و شبکه خبر، محمدعلی طاهری را به «ارتباط نامشروع» متهم کرده‌اند، اتهامی که به گفته او در پرونده‌های موکلش وجود ندارد.

اين وکيل دادگستری افزوده تنها در صورتی که صدا و سيما بابت انتشار اين خبر دروغ، عذرخواهی کند از شکايت صرف‌نظر خواهد کرد.

خرداد امسال و چند هفته پس از برگزاری دادگاه محمدعلی طاهری اعلام شد که او به اعدام محکوم شده اما غلامحسين محسنی‌اژه‌ای، سخنگو و معاون قوه قضائيه گفته: «هنوز احکامش قطعی نيست و مسائلی که مطرح شده از قاضی جويا شدم که تأييد می‌کند يا نه ولی علی‌‌الفرض هم که حکم صادر شده باشد، حکم قطعی نيست.»

سعيد خليلی می‌گويد این محکوميت قضائی طاهری به دليل «سوء برداشت و استنباط غلط از سوی يک قاضی» است.

او ابراز اميدواری کرده که با «تلاش‌های حقوقی و دفاع مناسب وتوضيح واقعيت‌ها اين سوء برداشت برطرف گردد.»

از محمدعلی طاهری به عنوان بنيان‌گذار «طب مکمل ايرانی، فرادرمانی و سايمنتولوژی و نظريه‌ پيوند شعوری ياد می‌شود. او مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» را در دهه ۸۰ شمسی به ثبت رسانده است.

«عرفان حلقه»، انواعی از رفتار‌های آيينی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه‌علمی را در برمی‌گيرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پيدا می‌کند.

گرايش به عرفان در يک دهه گذشته در ايران بيشتر از قبل شده‌ است. همزمان حکومت ايران در سال‌های اخير با عنوان‌هايی چون عرفان‌های انحرافی، عرفان‌های کاذب يا عرفان‌های نوظهور به مقابله با آن‌ها برخاسته است.

بنيانگذار مؤسسه فرهنگی هنری «عرفان حلقه» اولين بار در فروردين ۱۳۸۹ بازداشت شد اما پس از دو ماه با قيد وثيقه آزاد شد.

طاهری که مريدان و هوادارانش او را با لفظ استاد خطاب قرار می‌دهند، به‌رغم اين‌که فعاليت‌هايش در گذشته در ايران آزاد بوده و از آن تقدير شده، از اواخر سال ۱۳۸۹ و پس از گسترده‌تر شدن دامنه مخاطبانش، با محدوديت‌های گسترده‌ای روبه‌رو بود که در نتيجه اعمال اين محدوديت‌ها، مجبور به توقف کليه فعاليت‌های خود از تاريخ ۱۰ مردادماه سال ۱۳۸۹ شد.

او در تاريخ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ برای سومين مرتبه بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهين به مقدسات، مداخله غيرقانونی در امور پزشکی و درمان بيماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غيرمجاز از عناوين علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ ميليون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

دادگاه به تحقيقات صورت گرفته درباره اتهام ديگر طاهری يعنی «افساد فی‌الارض از طريق منحرف کردن افراد» ايراد گرفت و پرونده برای تکميل تحقيقات به دادسرا ارسال شد.

جلسه محاکمه طاهری برای رسيدگی به اين اتهام ارديبهشت‌ماه امسال برگزار شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    شما که همه اخبار ضد و نفیض در مورد آقای طاهری را منتشر میکنید خوب است که ادعاهای خانم شهناز نیرومنش مسوول کمپین بین المللی آزادی محمد علی طاهری و کسی که اولین بار نامه او به احمد شهید مبنی بر اعمال شکنجه های فراوان بر او و و پنج بار خودکشی در زندان به دلیل تهدید به آزار و اذیت فرزندانش را منتشر کرد هم انعکاس میدادید. خانم نیرومنش مدعی است که آقای طاهری در دی ماه سال گذشته در حالت اعتصاب غذا از زندان اوین به خانه های امن وزارت اطلاعات منتقل شده و در اثر عدم رسیدگی به قتل رسیده است. بعضی شواهد تایید کننده این ادعا اولا محاکمه غیرعلنی نامبرده برای اتهام افساد فی الارض برای کسی است که خود را مسلمان و شیعه معرفی میکند و در بسیت سال اخیر هیچگونه فعالیت مسلحانه یا سیاسی نداشته است. ثانیا این نکته که علی رغم تجمع هواداران او در مقایل دادگاه در محاکمات اخیر نه کسی وی را به هنگام ورود و نه خروج از دادگاه ندیده است و حکومت هم هیچ گونه دسترسی به ارباب مطبوعات برای ملاقات با ایشان فراهم ننموده است و ثالثا اطلاع رسانی سرشار از تناقض قوه قضاییه و مجلس و ارگان های امنیتی در این مورد است.

  • hamid

    وکیل عزیز در استبداد ولایت مطلقه فقیه ترویج بت زورپرستی در اشکال مختلف‌، دروغ‌، تهمت‌، توهین و دیگر اشکال خشونت میشود! خب صدا و سیما چهره این نظام است! شاد باشید. حمید