ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرستاران معترض در همدان تجمع کردند

پرستاران معترض به دليل «پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده» و «نداشتن امنيت شغلی» امروز صبح سه‌شنبه ۹ تيرماه در همدان تجمع کردند.

پرستاران معترض به دليل «پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده» و «نداشتن امنيت شغلی» امروز صبح سه‌شنبه ۹ تيرماه  در همدان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در اين تجمع اعتراضی هيچ يک از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حضور نيافتند.

حبيب‌الله موسوی‌بهار، رئيس دانشگاه علوم پزشکی همدان تجمع پرستاران را «غير قانونی» دانسته اما در عين حال گفته که مطالبات آن‌ها را پيگيری می‌کند.

به دليل تجمع پرستاران، بلوار کاشانی همدان بسته شده است.

يک ماه پيش نيز پرستاران تجمع مشابهی را برگزار کرده بودند. پرستاران می‌گويند پس از گذشت يک ماه هنوز به وعده‌هايی که به آن‌ها داده شده، دست نيافته‌اند.

در روزهای اخير اجرای طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد» که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده، باعث اعتراض شماری از پرستاران در تهران و برخی شهرهای دیگر نیز شده است.

پرستاران معترض اين طرح را «ناعادلانه و غير منصفانه» می‌دانند و می‌گويند: «بسياری از افرادی که فعاليت نسبتاً کمتری نسبت به پرستاران داشته‌اند مبالغ هنگفتی دريافت کرد‌ه‌اند و از سويی ديگر برخی از پرستاران حتی کارانه چند هزار تومانی خود را نيز دريافت نکردند.»

به گفته محمد شريفی‌مقدم، دبيرکل خانه پرستار مديران و رؤسای بيمارستان‌ها به جای حمايت از پرستاران تجمع‌کننده با «زبان تحقير و توهين و تهديد به اخراج با پرستاران صحبت کرده‌اند به‌طوری که حتی مدير يکی از همين بيمارستان‌ها به پرستاران خود اعلام کرده که نيروهای خدمات نيز می‌توانند کار شما پرستاران را انجام دهند.»

در حالی که ايران با کمبود ۸۰ هزار پرستار در بخش خدمات درمانی روبه‌روست اما سالانه بيش از ۱۰۰۰ پرستار ايرانی به دليل موقعيت بهتر برای شغل پرستاری به کشورهای ترکيه، حاشيه خليج فارس و کانادا مهاجرت می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • valio

    عزیز جان خبری که مینویسین لطفا معتبر و دقیق انتشارش بدین. علاوه بر حضور دکتر موسوی بهار و معاونینش در تجمع خجسته نماینده مجلس نیز حضور پیدا کرد و سخنرانی هم کرد. و فرماندار و معاونینش هم حضور داشتن