ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انجمن «کارتون برای صلح» برنده جایزه رسانه‌های آلمان و فرانسه شد

«کارتون برای صلح»، انجمن جهانی کاریکاتوریست‌ها، جایزه رسانه‌های فرانسه و آلمان در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

«کارتون برای صلح»، انجمن جهانی کاریکاتوریست‌ها، جایزه رسانه‌های فرانسه و آلمان در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

انجمن «کارتون برای صلح» در سال ۲۰۰۶ در نیویورک شکل گرفت

«پلانتو»، کاریکاتوریست مشهور روزنامه لوموند و بنیانگذار انجمن «کارتون برای صلح»، به همراه همکار کارتونیست و کاریکاتوریست آلمانی‌اش توماس پلاسمن، در روز چهارشنبه یکم ماه ژوئیه / ۱۰ تیرماه در پاریس این جایزه را دریافت کردند.

انجمن «کارتون برای صلح» در سال ۲۰۰۶ با تلاش «پلانتو» و ۱۲ طراح و کارتونیست از چند کشور جهان در نیویورک شکل گرفت و از آن زمان چندین نمایشگاه و برنامه و گردهمایی ترتیب داده است.

جایزه ویژه امسال به وبلاگ‌نویس سعودی رائف بدوی رسید. رائف بدوی در کشورش به ۱۰ سال زندان و تحمل یک‌هزار ضربه شلاق محکوم شده است. اتهامات او ارتداد، توهین به شخصیت‌های مذهبی، توهین به دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود، راه‌اندازی وب‌سایت برای ایجاد بحث پیرامون وهابیت، تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن امنیت عمومی است.

الهام مانع، نویسنده سوئیسی یمنی‌تبار، سخنگوی کارزار آزادی بدوی این جایزه را به نمایندگی از سوی او دریافت کرد.

توماس کلایست، مدیر رادیو زارلند آلمان در مراسم ویژه به این مناسبت، اهدای این جایزه به کاریکاتوریست‌ها را «نشانه‌ای از بردباری» نسبت به کسانی دانست که متفاوت می‌اندیشند و «از حق آزادی بیان و مسئولیت در قبال آن دفاع می‌کنند.»

جایزه رسانه‌های آلمان و فرانسه از سال ۱۹۸۳ به فعالان رسانه‌ای اهدا می‌شود و چندین روزنامه و شبکه تلویزیونی و رادیویی در آن نقش دارند. از جمله شبکه‌های تلویزیونی «آرته» و «زد.دی.اف» (شبکه دو آلمان)، «دویچه وله»؛ شبکه‌های رادیویی چون «رادیو فرانس».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.