ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارسال پيامک هشدار درباره کودکان گمشده برای کاربران فيس‌بوک در هلند

از اين پس پليس هلند هشدار در مورد کودکان گمشده را به‌شکل مستقیم به کاربران فيس‌بوکی می‌فرستد.

از اين پس پليس هلند هشدار در مورد کودکان گمشده را به‌شکل مستقیم به کاربران فيس‌بوکی می‌فرستد.

اين سامانه که «امبر آلرت» (Amber Alert)  ناميده می‌شود تاکنون برای افرادی که داوطلبانه شماره تلفن خود را در اختيار پليس گذاشته بودند، فرستاده می‌شد. از اين پس بيش از هفت ميليون کاربر فيس‌بوک در هلند به‌طور خودکار اين پيام‌ها را دريافت می‌کنند تا در صورت مشاهده کودک گمشده، پليس را در جريان بگذارند.

اين پيام بلافاصله در بالای صفحه فيس‌بوک يا تلفن شخص پديدار می‌شود. به اين ترتيب ميليون‌ها نفر ديگر در جريان گمشدن کودکان قرار می‌گيرند تا درصورت مشاهده آن‌ها پليس را در جريان بگذارند.

«امبرآلرت» در حال حاضر خود صفحه جداگانه‌ای در فيس‌بوک دارد که ۱۶۷ هزار همراه دارد. تاکنون پيام‌ها فقط در تايم‌لاين اين افراد ظاهر می‌شد ولی از امروز، پنج‌شنبه دوم ژوئیه / ۱۱ تیرماه، هشدارها بلافاصله بر صفحه فيس‌بوک بيش از هفت ميليون کاربر هلندی ظاهر می‌شود.

فرانک هون، سخنگوی «امبرآلرت» می‌گوید: «بدين ترتيب ما سريع‌تر تعداد بيشتری از مردم را در جريان خواهيم گذاشت.»

پليس در صورتی از «امبرآلرت» استفاده می‌کند که کودک گمشده يا ربوده شده در خطر جانی باشد. در هلند تاکنون دو و نيم ميليون نفر مستقيماً به سامانه «امبرآلرت» وصل بودند، که بدين ترتيب در مجموع ۱۲ ميليون نفر در جريان اتفاق قرار می‌گرفته‌اند.

اين سامانه هشداردهنده سالانه بيش از ۱۰۰ بار به کار گرفته می‌شود. نام و عکس کودک گمشده از طريق اخبار، پيامک و همچنين از طريق بيلبوردها در مراکز پرتردد به اطلاع مردم می‌رسد.

از هر سه کودک گمشده، دو تن توسط اطلاعاتی که مردم توسط اين سامانه به پليس می‌دهند، پيدا می‌شوند.

پیش از این استفاده از فيس‌بوک برای «امبرآلرت» در آمريکا و کاناداپيشتر شروع شده بود ولی از ميزان تأثيرات آن هنوز اطلاعی در دست نيست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.