ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حدود ۱۵۰ کشته در حمله بوکوحرام به شمال نیجریه»

شاهدان عینی گفته‌اند شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام در حمله به روستای کوکاوا در شمال شرق نیجریه حدود ۱۰۰ نفر را کشته‌اند.در یک حمله دیگر که روز سه‌شنبه رخ داد ۴۸ نفر کشته شدند.

روز پنج‌شنبه یکم ژوئیه / ۱۱ تیرماه، شاهدان عینی گفته‌اند شبه‌نظامیان گروه بوکوحرام در حمله به روستای کوکاوا در شمال شرق نیجریه حدود ۱۰۰ نفر را کشته‌اند. در یک حمله دیگر که روز سه‌شنبه رخ داد ۴۸ نفر کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این شاهدان نوشته است در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز چهارشنبه به وقت محلی نیروهای بوکوحرام ابتدا چند مسجد را محاصره کرده و مردم حاضر در مساجد را در محلی گردآورده و به روی آن‌ها آتش گشودند. در این اقدام خونبار مردان و کودکان بسیاری کشته شدند.

افراد بوکوحرام سپس به خانه‌ها یورش برده و به روی زنان آتش گشودند.

دو تن از شاهدان گفته‌اند که دست‌کم ۹۷ جسد را دیده‌اند.

در یک حمله دیگر که روز سه‌شنبه در روستای نوشاران رخ داد ۴۸ نفر کشته شدند. به‌گفته یک مقام دولتی عاملان این کشور مردان دهکده را جمع کرده و آن‌ها را تیرباران کرده‌اند.

مقامات دولتی، بوکوحرام را مسئول کشتار روز سه‌شنبه می‌دانند.

از سال ۲۰۰۹ بوکو حرام با آدم‌ربایی، بمب‌گذاری و عملیات انتحاری و همچنین رویارویی نظامی با ارتش نیجریه، برای برقراری حکومت اسلامی در شمال نیجریه می‌جنگد.

از سال ۲۰۱۴ بوکو حرام به طور روزافزونی رشد کرده و از سال ۲۰۱۵ استان بورنو در شمال نیجریه را در تصرف خود درآورده و از این استان چاد و کامرون را نیز ناآرام کرده است.

به گفته سازمان ملل این گروه تاکنون بیش از تاکنون ۱۵هزار نفر را به قتل رسانده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.