ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون: طارق الحرزی از رهبران داعش کشته شده است

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید طارق الحرزی، کسی که پیکارجویان خارجی در داعش را جذب می‌کرد، در یک حمله هوایی در سوریه کشته شده است. برادر او نیز در حمله دیگری از پا در آمده است.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید طارق الحرزی، کسی که پیکارجویان خارجی در گروه «دولت اسلامی» (داعش) را جذب می‌کرد، اسلحه معامله می‌کرد و نقشه حملات را می‌چید در یک حمله هوایی در سوریه کشته شده است. برادر او نیز در حمله دیگری از پا در آمده است.

خبرگزاری آلمان به‌نقل از پنتاگون گفته است که طارق بن طاهر العونی الحرزی، یکی از رهبران تونسی داعش در حمله هوایی به منطقه حسکه سوریه کشته شده است.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت: «مرگ او توانایی گروه "دولت اسلامی" در شرکت دادن پیکارجویان خارجی در جنگ سوریه و عراق، و جابه‌جایی مردان و تسلیحات بین سوریه و عراق را کاهش می‌دهد.»

طارق الحرزی از اسلامگرایان تندرو لیبی سلاح می‌خرید و مواد منفجره برای خودروهای بمب‌گذاری‌شده و عملیات انتحاری تهیه می‌کرد.

او همچنین در اعزام نیرو از اروپا به ترکیه و از آن‌جا به سوریه نقش مهمی داشت.

وزارت دفاع آمریکا برای دستگیری و یا کشتن الحرزی سه میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

حمله هوایی که منجر به مرگ طارق الحرزی شد در روز سه‌نشبه ۱۶ ژوئن / ۲۶ خردادماه در نزدیکی مرز عراق صورت گرفته است.

بر اساس اطلاعات پنتاگون، یک روز پیش از آن نیروهای آمریکایی برادرِ طارق الحرزی را نیز در موصل عراق کشته‌اند. برادرِ الحرزی مظنون به دست داشتن در حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی در سپتامبر سال ۲۰۱۲ بود. در این حمله چهار دیپلمات آمریکایی، از جمله سفیر آمریکا کشته شدند.

به‌گفته مقامات بلندپایه پنتاگون، طارق الحرزی پیش از این در دادگاهی در کشورش تونس به‌طور غیابی به ۲۴ سال زندان محکوم شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.