ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۵ تن از اسلامگرایان تندرو در حمله ارتش مصر کشته شدند

نیروهای ارتش مصر روز پنج‌شنبه دوم ژوئیه / ۱۱ تیرماه در جریان یک حمله مرگبار، ۳۵ تن از جنگجویان اسلامگرا را کشتند.

نیروهای ارتش مصر روز پنج‌شنبه دوم ژوئیه / ۱۱ تیرماه در جریان یک حمله مرگبار، ۳۵ تن از جنگجویان اسلامگرا را کشتند.

به گزارش رویترز، نیروهای امنیتی مصر گفته‌اند این حمله مرگبارترین حمله ارتش مصر در سال‌های اخیر در شبه‌جزیره سینا بوده است.

بنا به این گزارش کشته‌شدگان در حمله ارتش مصر از جمله کسانی بودند که در حمله روز چهارشنبه یکم ژوئیه / ۱۰ تیرماه شبه‌نظامیان اسلامگرا به چندین پست بازرسی ارتش مصر در شبه‌جزیره سینا شرکت داشتند.

مسئولیت حملات روز چهارشنبه را گروه «دولت اسلامی» (داعش) بر عهده گرفت و به‌گفته ارتش مصر، در جریان آن ۱۰۰ تن از اعضای گروه تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و ۱۷ تن از نیروهای ارتش از جمله چهار افسر نیز کشته شدند.

سربازان مصری در عملیات روز پنج‌شنبه همچنین حدود ۱۵ تله انفجاری را خنثی کرده و اطراف مرکز پلیس در شهر شیخ زوید شبه‌جزیره سینا را که مهاجمان در حملات روز چهارشنبه با بمب‌گذاری‌ آن را محاصره کرده بودند، پاکسازی و امن کردند.

منابع نظامی مصر همچنین گفته‌اند در حملات پنج‌شنبه چندین تن از رهبران شورشیان کشته شده‌اند.

اسلامگرایان مسلح تندرو در شبه‌جزیره سینا از زمان برکناری و دستگیری محمد مرسی، رئیس‌جمهور پیشین مصر در ژوئیه سال ۲۰۱۳ حملات خود به مواضع ارتش مصر را افزایش داده‌اند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر وجود گروه‌های بنیادگرا در منطقه شبه‌جزیره سینا را تهدیدی جدی برای مصر، کشورهای عربی و همچنین غرب می‌داند.

کابینه دولت سیسی روز پنج‌شنبه قانون جدید ضدتروریسم را تصویب کرد. قانون جدید، مجازات سنگینی علیه کسانی که در یک گروه تروریستی فعالیت می‌کنند یا دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و یا خشونت به‌کار می‌برند، در نظر گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.