ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«داعش گنجینه‌های هنری دیگری را در پالمیرا تخریب کرد»

منابع گروه «دولت اسلامی» (داعش) از تخریب مجسمه‌های نیم‌تنه در شهر تاریخی پالمیرا در سوریه خبر داده‌اند. مديرکل موزه‌های سوريه نیز گفته است مجسمه معروف «شير آتنا» توسط داعش ویران شده است.

منابع گروه «دولت اسلامی» (داعش) از تخریب مجسمه‌های نیم‌تنه در شهر تاریخی پالمیرا در سوریه خبر داده‌اند. مديرکل موزه‌های سوريه نیز گفته است مجسمه معروف «شير آتنا» توسط داعش ویران شده است.

تصویری از تخریب شش مجسمه نیم‌تنه تاریخی در پالمیرا به دست داعش

به‌گزارش آسوشیتدپرس، داعش در روز پنج‌شنبه ۲ ژوئيه / ۱۱ تيرماه با اعلام خبر تخریب مجسمه‌های نیم‌تنه در پالمیرا تصاویری از این اقدام را منتشر کرده است.

به‌گفته داعش این تصاویر مربوط به شش مجسمه نیم‌تنه است که از قاچاقاچیان مصادره شده بود. در کنار آن تصاویری از شلاق زدن قاچاقچیان نیز نشان داده شده است.

با این حال دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز جمعه ۳ ژوئيه / ۱۲ تيرماه گفته است روشن نیست که مجسمه‌های تخریب‌شده اصل بوده‌اند یا جعلی. با نمایش تخریب مجسمه‌های جعلی داعش می‌تواند خود عتیقه‌های هنری اصل را قاچاق کند و بفروشد.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که گنجینه‌های باستانی در مناطق تحت اختیار داعش غارت شده‌اند.

از سوی دیگر به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مأمون عبدالکريم، مديرکل موزه‌های سوريه نیز روز پنج‌شنبه خبر داد که داعش روز شنبه گذشته مجسمه معروف سه متر و پنج تُنی «شير آتنا» در ورودی موزه پالمیرا را تخريت کرده است.

مجسمه «شير آتنا» در سال ۱۹۷۷ ميلادی توسط يک هيأت باستان‌شناسی لهستانی کشف شد و قدمت آن به قرن اول پيش از ميلاد می‌رسد.

به‌گفته مديرکل موزه‌های سوريه این مجسمه پیش از این با يک لوح آهنی پوشانده شده بود.

پالمیرا در ماه مه / اردیبهشت سال جاری به‌طور کامل به دست داعش افتاد.

شهر تاريخی پالميرا در استان حمص سوريه قرار دارد و در دوران قديم بين‌النهرين را به شمال سوريه متصل می‌کرد. ويرانه‌های متعدد اين شهر از دوران باستان باقی مانده و در سال ۲۰۱۳ توسط يونسکو در فهرست ميراث جهانی در معرض انقراض قرار گرفت.

داعش پيش از اين در عراق آثار باستانی و مجسمه‌های تاريخی معروفی را ويران کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.