ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزايش ۱۷ درصدی طلاق در ايران

سازمان ثبت احوال ايران می‌گويد شمار طلاق در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد افزايش يافته است.

سازمان ثبت احوال ايران می‌گويد شمار طلاق در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.۵ درصد افزايش يافته است.

به گزارش روزنامه شهروند، ۳۹‌هزار و ۹۸۱ طلاق طی سه ماهه نخست امسال در ايران به ثبت رسيده است.

بيشترين طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی ۲٩-۲٥ ساله با ۹‌ هزار و ۸۵۵ مورد بوده و بيشترين طلاق ثبت شده زنان نيز در گروه سنی ۲٩-۲٥ ساله با ۹‌ هزار و ۳۹۴ مورد بوده است.

آن‌طور که آمار سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد در سه ماهه اول امسال ايرانی‌ها ٩,٧‌ درصد بيشتری از سه ماهه اول پارسال ازدواج کردند اما ١٧.٥‌ درصد بيشتر از ‌سال قبل هم طلاق گرفته‌اند.

با اين حال حسين هاشمی، استاندار تهران در واکنش به اين آمار گفته آمارهايی که درباره طلاق و ازدواج داده می‌شود «نقص دارد». او توضيح نداده که اين آمارها چه نقصی دارد.

تهران و کرج از جمله شهرهايی هستند که پايين‌ترين نرخ ازدواج را دارد اما در عين حال بيشترين طلاق‌ها نيز در اين دو شهر رخ می‌دهد.

سعيد معيد‌فر، جامعه‌شناس يکی از دلايل افزايش طلاق را «افزايش آگاهی زنان» اعلام کرده و افزوده: «اين افزايش آگاهی‎ها با آن نگاه سنتی که همچنان در ميان اکثريت مردان ايرانی با شدت و ضعف‌هايی وجود دارد در تضاد قرار می‌گيرد، از سوی ديگر زنان امروزی صبر و تحمل زنان گذشته را ندارند و اگر تحت ظلم يا اجحاف قرارگيرند به هر قيمتی زندگی مشترک را حفظ نمی‌کنند، کما اين‌که زنان در گذشته چنين می‌کردند.»

مقام‌های قضايی نيز يکی از دلايل طلاق‌ها را «نارضايتی جنسی» اعلام می‌کنند.

براساس آماری که چندی پيش توسط مرتضی باقری، قائم مقام وزير کشور در امور فرهنگی اعلام شد نتايج يک تحقيق نشان می‌دهد ٩٠‌ درصد زنان پس از طلاق ديگر ازدواج نمی‌کنند در حالی ‌که اين آمار برای مردان ١٠‌ درصد است و ٩٠‌ درصد آن‌ها پس از طلاق دوباره ازدواج می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.