ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردهمایی‌های مخالفان و موافقان سیاست‌های اروپا در یونان

در آستانه همه‌پرسی روز یکشنبه، شامگاه روز جمعه ۳ ژوئيه / ۱۲ تيرماه ده‌ها هزار نفر از مخالفان و موافقان سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا در قبال یونان گردهمایی‌هایی در آتن برگزار کردند.

در آستانه همه‌پرسی روز یکشنبه، شامگاه روز جمعه ۳ ژوئيه / ۱۲ تيرماه ده‌ها هزار نفر از مخالفان و موافقان سیاست‌های اقتصادی اتحادیه اروپا در قبال یونان گردهمایی‌هایی در آتن برگزار کردند.

آلکسیس تسیپراس طرفداران خود را به رد سیاست‌ ریاضت اقتصادی تعیین‌شده از سوی اروپا دعوت کرد.

به‌گزارش رویترز، حدود ۳۰ هزار نفر از طرفداران سیاست‌های دولت چپگرای یونان، دو روز پیش از برگزاری همه‌پرسی «آری» یا «نه» به سیاست ریاضت اقتصادی اروپا، در میدان سینتاگمای آتن مقابل ساختمان پارلمان گرد آمدند. آن‌ها از دولت آلکسیس سیپراس خواستند تا در برابر سیاست اروپا نسبت به یونان مقاومت کند.

آلکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان از این فرصت استفاده کرد و با شرکت در این گردهمایی طرفداران خود را بار دیگر به رد سیاست‌ ریاضت اقتصادی تعیین‌شده از سوی اروپا دعوت کرد.

سیپراس در این گردهمایی گفت: «روز یکشنبه ما نه تنها درباره سرنوشت‌مان در اروپا، که درباره چگونه با عزت ماندن در اروپا تصمیم می‌گیریم.»

او گفت یونانی‌ها باید علیه دستورالعمل‌ها و «کسانی که آن‌ها را مورد تهدید و ارعاب» قرار می‌دهند، نبرد کنند.

نخست‌وزیر یونان همچنین گفت نتیجه همه‌پرسی روز یکشنبه هر چه باشد نشان از دمکراسی پیشینه‌دار در یونان است.

همزمان با این گردهمایی، حدود ۲۰ هزار نفر از طرفداران سیاست ریاضت اقتصادی اروپا و مخالفان دولت یونان نیز با شعار «ما در اروپا می‌مانیم» در مقابل ورزشگاه المپیک آتن تجمع کردند.

نیروهای پلیس برای مقابله با هرگونه درگیری به‌شکل گسترده‌ای در خیابان‌های آتن حضور داشتند. بنا بر گزارش‌ها حدود ۲۰۰ نفر از تندروهای چپ با چهره‌های پوشیده تلاش کردند تا در گردهمایی طرفداران دولت اخلال ایجاد کنند. آن‌ها سطل‌های بزرگ زباله را به آتش کشیدند. شاهدان عینی گفتند پلیس در مقابل پارلمان اغتشاشگران را پراکنده کرد.

در چند شهر آلمان و بروکسل نیز صدها نفر از طرفداران یونان همزمان دست به تظاهرات زدند. در فرانکفورت حدود ۳۰۰ نفر در مقابل دفتر بانک مرکزی اروپا، یکی از مؤسساتی که به یونان وام می‌دهد، تجمع اعتراضی برگزار کردند. در برلین نیز همین تعداد، در اشتوتگارت حدود ۵۰۰ نفر و در فرایبورگ ۲۰۰ نفر در حمایت از دولت یونان تظاهرات کردند. این گردهمایی‌ها را جنبش «بلوکاپی» و شبکه «اَتَک» که از نیروهای مخالف نظام سرمایه‌داری و گلوبالیزاسیون (جهانی شدن) هستند، سازمان داده بودند.

گردهمایی طرفداران یونان در مقابل دفتر بانک مرکزی اروپا ـ فرانکفورت

در بروکسل نیز چند هزار نفر علیه سیاست اروپا در قبال یونان تظاهرات کردند. این گردهمایی از سوی سازمانی به نام «با یونانی‌ها» برگزار شد. پلیس از حضور سه هزار نفر در این تجمع خبر داد اما سازمان‌دهندگان آن تعداد شرکت‌کنندگان را پنج هزار نفر عنوان کردند.

روز جمعه دادگاه عالی اداری یونان همه‌پرسی یکشنبه را قانونی اعلام کرد. روز یکشنبه شهروندان یونان تصمیم خواهند گرفت که آیا با اصلاحات مورد نظر وام‌دهندگان بین‌المللی، کمیسیون پارلمان اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول موافق خواهند بود یا نه.

نظرسنجی‌ها حاکی از نزدیکی تعداد مخالفان و موافقان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.