ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غلظت ریزگردها در استان سيستان و بلوچستان به شش برابر حد مجاز رسيد

سازمان هواشناسی علت اصلی افزايش غلظت گرد و غبار و ريزگرد را در اين استان، وزش بادهای شديد در چند روز گذشته عنوان کرد.

سازمان هواشناسی ايران غلظت ذرات معلق در استان سيستان و بلوچستان را شش برابر حد مجاز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ايرنا)، سازمان هواشناسی علت اصلی افزايش غلظت گرد و غبار و ريزگرد را در اين استان، وزش بادهای شديد طی چند روز گذشته دانسته است.

ایرنا به نقل از علی ملاشاهی، کارشناس هواشناسی استان سيستان و بلوچستان، خبر داد که غلظت ذرات معلق در هوای اين منطقه به ۸۷۹ ميکرو گرم بر متر مکعب رسيده است. اين در حالی است که حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ ميکرو گرم بر متر مکعب است.

بر اساس اين گزارش، جمعه ۱۲ تير، ميانگين سرعت باد در اين استان به ۷۴ کيلومتر بر ساعت رسيده و شعاع ديد نيز کمتر از هزار متر بوده است.

طوفان ريزگردها در چند سال اخير دامن هوای استان سيستان و بلوچستان را گرفته و بحران محيط زيستی اين استان را فاجعه بارتر کرده است.

علاوه بر این با خشک شدن کامل تالاب هامون در سال‌های اخیر، وضع ریزگردها و آلودگی هوا در استان سیستان و بلوچستان وخیم‌تر نیز شده است. اکنون تداوم این بحران‌های آب و هوایی منجر شده تا برخی از مناطق اين فقیرترین استان ایران از سکنه خالی شود.

سازمان بهداشت جهانی چندی پيش اعلام کرد که تنفس هوای آلوده به ذرات معلق و ريزگردها احتمال ابتلا به سکته مغزی را افزايش می‌دهد. شماری از رسانه‌ها مرگ شهروندان بر اثر هجوم ريزگردها را «مرگ خاموش» ناميده‌‌اند.

چندی پيش معصومه ابتکار، رئيس سازمان محيط زيست ايران گفته بود که هيچ مسئولی نمی‌تواند قول برطرف شدن مشکل ذرات معلق را بدهد و بهتر است مردم با اين مشکل کنار بيايند.

بحران ريزگردها چند سالی است که جنوب ايران را فرا گرفته و در حال گسترش است، با اين حال هنوز مقامات راه حلی برای پيشگيری از این بحران یافت نکرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    حقوق انسان از حقوق طبیعت جدا ناپذیر است! امید که ‌ایرانی در احیای حقوق خود برای انسان آزاد و مستقل شدن طبیعت را هم از چنگال استبداد آزاد سازد! شاد باشید. حمید