ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه‌پرسی یونان درباره شروط کمک‌های مالی جهانی برگزار شد

یونانی‌ها در همه‌پرسی «قبول» یا «رد» شروط تازه وام‌دهندگان بین‌المللی در بسته جدید کمک‌های مالی جهانی به این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند.

یونانی‌ها در همه‌پرسی «قبول» یا «رد» شروط تازه وام‌دهندگان بین‌المللی در بسته جدید کمک‌های مالی جهانی به این کشور به پای صندوق‌های رأی رفتند.

همه‌پرسی یونان، از ساعت هفت صبح یکشنبه پنجم ژوئیه / ۱۴ تیر، در تمام حوزه‌های رأی‌گیری داخل یونان آغاز شده و تا ساعت هفت عصر به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

۱۱ میلیون شهروند واجد شرایط در داخل کشور و جزیره‌های یونان در این همه‌پرسی شرکت خواهند کرد. یونانی‌های خارج از کشور به دلیل عدم امکان هماهنگی سراسری در مدت زمان کوتاه اعلام  رأی‌گیری در این همه‌پرسی شرکت نخواهند داشت.

رأی‌دهندگان در برگه‌های رأی‌گیری به دو پرسش در ارتباط با شروط تازه کمیسیون اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول جواب «آری» یا «نه» خواهند داد.

الکسیس سیپراس، نخست‌وزیر یونان، از مردم خواسته است که به طرح پیشنهادی ریاضت اقتصادی تروئیکا رأی منفی دهند.

در میتینگ حزب سیریزا و حامیان دولت در میدان سینتاگمای آتن در واپسین ساعات جمعه ۳ ژوئیه، ۲۵ هزار تن با سر دادن شعار «نه به ریاضت اقتصادی» شرکت داشتند.

همزمان نزدیک به ۲۲ هزار تن از مخالفان دولت در خیابان‌های آتن حاضر شدند و اعلام کردند که به طرح پیشنهادی تروئیکا رأی آری خواهند داد.

طبق گزارش منتشر شده توسط صندوق بین‌المللی پول، یونان، در مجموع ۳۲۳ میلیارد یورو به این صندوق، بانک مرکزی اروپا و وام‌دهندگان خصوصی مقروض است. این رقم ۱۷۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است. یونان پس از ژاپن دومین کشور مقروض جهان بر حسب نرخ تولید ناخالص داخلی است.

در طرح پیشنهادی تروئیکا مفادی مانند افزایش مالیات سالانه حقوق‌بگیران، افزایش مالیات مستقیم بر کالاهای مصرفی، کاهش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، کاهش خدمات بیمه دولتی و تأمین اجتماعی، کاهش بودجه نیروهای مسلح و کاهش دستمزدها گنجانده شده است.

این دومین بار در تاریخ یونان است که بسته پیشنهادی ریاضت اقتصادی به همه‌پرسی گذاشته می‌شود.

نخستین بار طرح ریاضت اقتصادی در سال ۲۰۱۱ و در زمان نخست‌وزیری گئورگیس پاپاندرئو به همه‌پرسی گذاشته شد و با رأی آری مردم به اجرا در آمد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.