ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی ارتش عراق به داعش در استان انبار ده‌ها کشته برجا گذاشت

منابع پزشکی شهر فلوجه، پس از کشته‌شدن ۲۱ نفر در حمله اخير دولت عراق به اين شهر اعلام کردند: ۱۲ نفر از کشته‌شدگان زن و بچه بودند.

حملات ارتش عراق به شهرهای غربی اين کشور دست‌کم ۷۱ کشته برجا گذاشت. اين حملات تقريباٌ همزمان در شهرهای رمادی و فلوجه صورت گرفت.

بامداد يکشنبه ۵ ژوئيه / ۱۴ تير، در حمله هوايی نيروهای دولتی عراق به کافه‌ای در شهر رمادی در استان انبار دست‌کم ۵۰ نفر کشته و بيش از ۳۰ نفر نيز مجروح شدند. همچنین بمباران شمال شهر فلوجه به دست نيروهای ارتش عراق، حداقل ۲۱ نفر کشته و ۲۶ نفر زخمی برجای گذاشت.

مقامات بيمارستان‌های اين دو شهر پس از حملات اخیر اعلام کردند که اکثر کشته‌شدگان غيرنظامی و جوان هستند. اين مقامات در ادامه گفتند: «افراد کشته‌شده تنها از سوی دولت عراق مظنون به عضويت در گروه داعش بودند.»‌ با اين حال فرمانده ارتش عراق در عمليات استان انبار، هدف اين عمليات را تنها برهم زدن تجمعات گروه داعش عنوان کرده است.

منابع پزشکی شهر فلوجه، پس از کشته‌شدن ۲۱ نفر در حمله اخير دولت عراق به اين شهر اعلام کردند: ۱۲ نفر از کشته‌شدگان زن و بچه بودند.

حملات اخير نيروهای دولتی به تلافی کشته‌شدن بيش از ۳۰ تن از نيروهای بسيج مردمی (واحدهای شيعی) متحد با دولت که به دست داعش در استان انبار کشته شدند، صورت گرفت.

سقوط رمادی و بخش‌های مهمی از فلوجه در ماه‌های گذشته ضربه مهلکی به دولت عراق وارد کرد. طی دو ماه گذشته ده‌ها حمله هوايی به مواضع داعش در اين دو شهر انجام شده است. با اين حال عقب‌نشينی چندانی در اين گروه ديده نمی‌شود. پس از تصرف رمادی به دست داعش بيش از ۳۰ هزار نفر از مردم اين شهر فرار کردند.

رمادی در ۱۱۰ کيلومتری غرب بغداد قرار ارد و اهمیتش در موقعيت مواصلاتی آن است. دو شاهراه از اين شهر می‌گذرد که عراق را به اردن و سوريه متصل می‌کند. فلوجه نيز در ۷۰ کيلومتری غرب بغداد واقع شده و بخش مهمی از قلمروی داعش برای رسيدن به پايتخت عراق به حساب می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.