ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد را وادار به استعفا کردند

لغو کنسرت‌ها در اثر دخالت نیروی انتظامی و اختلاف بین مدیران وزارت ارشاد اسلامی به استعفای پیروز اجمند انجامید. او در ماه‌های گذشته عملاً کاره‌ای نبود.

سرانجام پیروز ارجمند، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی را مجبور کردند استعفا دهد. او سمت خود را به فرزاد طالبی واگذار کرد.

فشارها ثمر داد: پیروز ارجمند استعفا داد

پیروز ارجمند، صبح امروز، یکشنبه ۱۴ تیر ماه خبر استعفایش را تأیید کرد و درباره دلایل استعفایش گفت: «سیاست وزارت ارشاد گویا در حال حاضر این است كه دفاترش مانند گذشته فعالیتی نداشته باشند و بیشتر سیستم نظارتی داشته باشد. ضمن اینكه فكر كردم حضور من در این پست در این شرایط نمی‌تواند كمكی به بهبود شرایط كلی موسیقی كند.»

لغو مکرر کنسرت‌های موسیقی

از مدت‌ها پیش با لغو مکرر کنسرت‌های موسیقی و اختلاف بین پیروز ارجمند و علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت ارشاد شایعه استعفای مدیر کل دفتر موسیقی بر سر زبان‌ها افتاده بود. یکی از موارد اختلاف بین این دو مقام مسئول وزارت ارشاد اسلامی بر سر گزینش علی رهبری به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران بود. انتقادات هنرمندان عرصه موسیقی کشور از مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد به خاطر لغو کنسرت‌های مجوزدار نیز پیروز ارجمند را تحت فشار قرار داده بود.

در دوران مدیریت ارجمند وزارت ارشاد اسلامی نتوانست از مجوزهای خود در برابر نیروی انتظامی دفاع کند.

سال گذشته کنسرت‌های موسیقی لیان در بوشهر و شیراز، سیروان خسروی در بوشهر، عماد طالب‌زاده در اراک، شهرام ناظری در نیشابور، گروه آرون در مشهد، گروه عرفان در اصفهان و کنسرت محسن یگانه در ارومیه به دلیل مخالفت نیروی انتظامی لغو شدند.

در خرداد ماه سال جاری کنسرت کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کرد و گروه بروکلین رایدر در برج میلاد هم لغو شد. پیروز ارجمند اعلام کرده بود که هماهنگی‌های لازم برای دعوت از اعضای گروه بروکلین رایدر را با وزارت خارجه انجام داده است، اما در آخرین لحظات اداره اماکن با برگزاری این کتسرت مخالفت کرد.

تفکیک جنسیتی کنسرت‌های موسیقی

تفکیک جنسیتی کنسرت‌های موسیقی در برخی شهرستان‌ها مانند ارومیه، مدیریت پیروز ارجمند را به چالش کشیده بود. نیروی انتظامی، شورایی به نام «شورای کنسرت‌ها» تشکیل داد و اعلام کرد که از این پس این شورا و فرماندهی نیروی انتظامی در شهرستان‌ها طرح تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها را به اجرا درخواهد آورد: اجرای کنسرت یک شب برای آقایان و شب بعد برای خانم‌ها.

پیروز ارجمند در واکنش به طرح تفکیک جنسیتی نیروی انتظامی گفته بود: «ما معتقدیم یکی از سالم‌ترین محیط‌ها، سالن‌های کنسرت است. اگر قرار باشد کنسرتی با تفکیک جنسیتی برگزار شود اصلا آن کنسرت را برگزار نخواهیم کرد و با هرگونه برخورد انتظامی در سالن‌های کنسرت مخالف هستیم.»

آینده نامعلوم موسیقی ایران

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی، ۲۷ خرداد ماه سال جاری وعده داده بود که با نیروی انتظامی بر سر مصوباتی که به اداره اماکن اجازه لغو کنسرت‌ها را می‌دهد مذاکره کند. این مذاکرات اما به جایی نرسید و پیروز ارجمند مجبور به استعفا شد.

ارجمند آهنگساز و نوازنده نی، سه‌تار، تنبک و دف است. علی جنتی در بدو انتصابش به سمت وزارت ارشاد اسلامی وعده داده بود فرهنگ و هنر را به «اهلش» بسپرد. با این‌حال اکنون در عرصه موسیقی کشور که با چالش‌های بسیاری مواجه است، پیروز ارجمند که نوازندگی سه‌تار را نزد داریوش صفوت و پرویز مشکاتیان آموخته، ناگزیر مدیریت دفتر موسیقی را به فرزاد طالبی واگذار کرد.   خبرگزاری فارس می‌گوید تا وقتی که علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت ارشاد شخص مناسبی را به مدیریت دفتر موسبقی برنگزیده، فرزاد طالبی وظایف پیروز ارجمند را انجام می‌دهد.

دفتر موسیقی وزارت ارشاد بالاترین نهاد موسیقی در کشور است. ۲۰ ماه پیش که پیروز ارجمند به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی برگزیده شد، هنرمندان موسیقی امیدوار بودند که امنیت شغلی آن‌ها تأمین شود و با برگزاری کنسرت‌ها و صدور مجوز برای آموزشکده‌های موسیقی درآمد آنان افزایش پیدا کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.