ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دارایی یونان استعفا داد

وزیر دارایی یونان دلیل کناره‌گیری خود را مخالفت گروه اروپا با حضورش در مذاکرات خواند و ابراز امیدواری کرد که نخست‌وزیر یونان بتواند با این استعفا با وام‌دهندگان به توافق برسد.

وزیر دارایی یونان دلیل کناره‌گیری خود را مخالفت گروه اروپا با حضورش در مذاکرات خواند. واروفاکیس ابراز امیدواری کرد که نخست‌وزیر یونان با این استعفا بتواند با وام‌دهندگان به توافق برسد.

یک روز پس از همه‌پرسی در یونان و اعلام مخالفت مردم با شروط ریاضتی وام‌دهندگان، وزیر دارایی این کشور استعفا داد.

یانیس واروفاکیس در توضیح دلیل استعفایش در توئیتر نوشت: «برخی اعضای گروه اروپا ترجیح می‌دهند او در جلسات حضور نداشته باشد و این را آشکارا به او خاطرنشان کرده‌اند.»

او نوشته که پشتیبان وزیر دارایی بعدی و نخست‌وزیر یونان در راه مقابله با مشکلات خواهد بود و «سرفراز است که از سوی وام‌دهندگان تحقیر می‌شود.»

واروفاکیس پس از اعلام نتایج مقدماتی همه‌پرسی روز یکشنبه جلسه‌ای با بانکداران ارشد این کشور برگزار کرده بود. گفته می‌شود یونان تا ورشکستگی و تمام شدن نقدینگی چند روز بیشتر فاصله ندارد.

واروفاکیس پیش از همه پرسی، شرایط کشورهای وام‌دهنده در قبال یونان را به «تروریسم» تشبیه کرده بود.

نخست وزیر یونان اعلام کرده که قصد از سرگرفتن مذاکرات با وام‌دهندگان را دارد. او تقاضا کرده که بدهی‌های کشورش قسط‌بندی شوند.

مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا، صبح یکشنبه ۵ ژوئیه در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام کرده بود در صورتی که یونان به این شروط رای منفی دهد باید از حوزه یورو خارج شود.

در طرح پیشنهادی تروئیکا مفادی مانند افزایش مالیات سالانه حقوق‌بگیران، افزایش مالیات مستقیم بر کالاهای مصرفی، کاهش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران، کاهش خدمات بیمه دولتی و تأمین اجتماعی، کاهش بودجه نیروهای مسلح و کاهش دستمزدها گنجانده شده است.

۶۱/۳۸ درصد مردم یونان در رفراندوم ۵ ژوئیه به طرح‌های ریاضتی وام‌دهندگان رای «نه» دادند. میزان مشارکت در این همه پرسی ۶۰درصد بود.

صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه ۶ ژوئیه در باره پیامدهای این همه‌‌پرسی به مشورت می‌نشینند. اجلاس ویژه‌ای از سوی روسای دولتی کشورهای اتحادیه اروپا قرار است روز سه‌شنبه برگزار شود.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا اعلام کرده که سه‌شنبه شب اجلاسی با شرکت روسای دولت‌های اتحادیه اروپا برای بررسی بدهی‌های یونان و بقای این کشور در حوزه یورو تشکیل می‌شود.

بانک مرکزی اروپا نیز می‌خواهد در باره پرداخت اعتبارات اضطراری در مورد یونان تصمیم بگیرد. در بازارهای مالی تاکنون شوک خاصی روی نداده است. نرخ برابری یورو نسبت به دلار تا حدودی پایین آمد. واکنش بازارهای آسیایی نیز در مرز ماند و تغییر شدیدی نشان نداد.

رسانه‌های یونانی نوشته‌اند که بانک مرکزی یونان از بانک مرکزی اروپا تقاضای شش میلیارد یوروی اضافی برای جبران کسری بودجه را کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.