ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یوزپلنگ ایرانی در قبال حوادث غیرطبیعی بیمه شد

دفتر توسعه ملل متحد با امضا یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت بیمه دانا «یوزپلنگ ایرانی» را در قبال حوادث غیرطبیعی بیمه کرد.

دفتر توسعه ملل متحد با امضا یک تفاهم‌نامه همکاری با شرکت بیمه دانا «یوزپلنگ ایرانی» را در قبال حوادث غیرطبیعی بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت بیمه‌گر موظف شده است به ازای مرگ هر قلاده یوزپلنگ ایرانی در حوادثی که یک طرف آن انسان باشد ۵۰ میلیون تومان خسارت بپردازد.

بیژن صادق، مدیرعامل شرکت بیمه دانا اعلام کرد که پوشش بیمه ای سالانه پنج قلاده یوزپلنگ ایرانی را به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان انجام خواهد داد تا به گفته او «از این طریق امنیت یوزپلنگ ایرانی افزایش یابد.»

به گفته بیژن صادق شرکت بیمه دانا در نظر دارد سایر گونه‌های جانوری در معرض خطر را نیز با پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

گری لوئیس، نماینده دفتر توسعه ملل متحد نیز با اشاره به اینکه پروژه حفاظت از یوزپلنگ ایرانی از ۱۵ سال پیش با همکاری دولت در ایران اجرایی شده است، امضای این تفاهم‌نامه همکاری را گامی دیگر برای استمرار برنامه‌های سازمان ملل در این پروژه دانست.

به گفته گری لوئیس بر اساس این یادداشت تفاهم‌نامه همکاری خسارتی که شرکت بیمه‌گر در اختیار دفتر توسعه ملل متحد در تهران قرار می‌دهد باید صرف برطرف کردن تهدیدات یوزپلنگ ایرانی شود.

لوئیس با اشاره به آخرین حادثه مرگباری که برای یوزپلنگ ایرانی در جاده تهران - مشهد، در شمال شرقی منطقه حفاظت شده توران پیش آمده گفت که با توجه به خسارتی که بیمه دانا پرداخت کرده است، این مبلغ با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای مطالعات بوم‌شناختی جاده‌ها در این منطقه هزینه می‌شود.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه مدیرعامل شرکت بیمه دانا دو فقره چک ۵۰ میلیون تومانی برای مرگ دو یوزپلنگ ایرانی در چند ماه اخیر در اختیار سازمان ملل قرار داد.

برآوردها نشان می‌دهد تعداد یوزپلنگ آسیایی در ایران تنها بین ۵۰ یا حداکثر ۷۰ قلاده است. نسل این حیوان به شدت در معرض خطر است.

در خارج از قاره آفریقا، ایران تنها کشوری است که هنوز تعداد محدودی از این جانور در دشت‌هایش خانه دارند. چند سالی است که دوستداران طبیعت در ایران تلاشی سخت و جدی را برای حفاظت از نسل این گربه‌سان ساکن دشت‌ها آغاز کرده‌اند.

از سال ۱۳۸۰ برنامه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در ایران تحت نظارت برنامه توسعه سازمان ملل متحد و با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست ایران آغاز شده است. سازمان‌های ملی و بین‌المللی متعدی با این برنامه همکاری کرده‌اند تا بتوانند بقای بلند مدت این تعداد اندک یوزپلنگ باقی مانده را تضمین کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.