ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت دو نفر در ايران به اتهام «همجنسگرايی»

دو نفر به نام‌های مجتبی محيا‌پور و حسن حياتی از سوی دادگاه‌هایی در کرمان و بندرعباس به اتهام «همجنسگرایی» به حبس محکوم شدند.

دو نفر به نام‌های مجتبی محيا‌پور و حسن حياتی از سوی دادگاه‌هایی در کرمان و بندرعباس به اتهام «همجنسگرایی» به حبس محکوم شدند.

خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، شامگاه چهارشنبه ۱۷ تير گزارش داده که مجتبی محياپور ۲۷ ساله که از سوی شعبه يک دادگاه کيفری کرمان به اتهام «لواط» به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود، به تازگی نیز به دليل «ارتکاب مجدد در زندان سيرجان» تحت تعقيب قضايی قرار گرفته است.

حسن حياتی نيز به اتهام تکرار «لواط» برای دومين بار، از سوی شعبه اول دادگاه کيفری استان هرمزگان به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. او که در حال حاضر هفت سال حبس را در زندان بندرعباس تحمل کرده، نخستين بار در سن ۱۶ سالگی به همين اتهام بازداشت شده است.

همجنسگرایی در قوانين ايران در فهرست جرايمی قرار گرفته که مجازات آن اعدام است. در قوانين ايران از همجنسگرایی مردان به عنوان «لواط» و از همجنسگرایی زنان به عنوان «مساحقه» نام برده شده است.

هرانا نوشته هنوز مشخص نيست همجنسگرایی طی چه فرايندی می‌تواند مجازات حبس در پی داشته باشد. به گفته يک کارشناس حقوقی، «احتمال توبه يا انکار پس از اقرار متهمان می‌تواند عفو آنان را به دنبال داشته باشد.»

مرکز پژوهش‌های مجلس ايران تابستان سال گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن گفته شده بود در سال ۱۳۸۶بيش از ۱۷ درصد دانش‌آموزان دوره دبيرستان اين کشور همجنس‌گرا بوده‌اند.

در اين تحقيق از عنوان «هم‌جنس گرايی (لواط و مساحقه)» استفاده شده است.  نام گزارش مرکز پژوهش‌ها  «ازدواج موقت و تأثير آن بر تعديل روابط نامشروع  جنسی است.» متن این گزارش پس از اینکه بازتاب فراوانی در رسانه‌ها داشت، از سایت مرکز پژوهش‌های مجلس حذف شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.