ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گفت‌و‌گو با اکرم نقابی، مادر سعید زینالی

مادری كه از آيت‌الله خامنه‌ای شكايت كرد

در تیرماه ۷۸، سعید زینالی سه روز بعد از واقعه حمله به کوی دانشگاه تهران، در منزل شخصی و در مقابل چشمان مادرش بازداشت شد. با گذشت ۱۶سال از حوادث ۱۸ تیر، تاکنون درباره سرنوشت سعید زینالی پاسخی از سوی نهادهای امنیتی داده نشده است.

در تیرماه ۷۸، سعید زینالی سه روز بعد از واقعه حمله به کوی دانشگاه تهران، در منزل شخصی و در مقابل چشمان مادرش بازداشت شد. با گذشت ۱۶سال از حوادث ۱۸ تیر، تاکنون درباره سرنوشت سعید زینالی پاسخی از سوی نهادهای امنیتی داده نشده، اما مادرش همچنان با حضور در میان خانواده‌های کشته‌شدگان، مصاحبه با رسانه‌ها و مورد پرسش قرار دادن مقام‌های مسئول، به پیگیری‌هایش ادامه می‌دهد. او تا‌کنون یک بار به دلیل مصاحبه با صدای آمریکا و یک بار دیگر به دلیل شرکت در جمع مادران عزادار در پارک لاله دستگیر و زندانی شده است.

اکرم نقابی، مادر سعيد زينالی، در گفت‌و‌گو با راديو زمانه می‌گويد: «هيچ سازمانی حاضر به پذيرفتن مسئوليت نيست و در طول اين سال‌ها من جواب‌های ضد و نقيض زيادی شنيده‌ام؛ خيلی‌ها قول پيگيری داده‌اند، ولی هيچ خبر جديدی به ما ندادند.»

خانم نقابی از فرشته علی‌زاده به عنوان يکی ديگر از قربانيان حادثه ١٨ تير نام می‌برد كه هرگز مقامات ايران در مورد سرنوشت اين دانشجوی دانشگاه الزهرا پاسخی ندادند و هیچ نهادی مسئولیت ناپديد شدن او را به عهده نمی‌گیرد.

رهبر ايران رياست نيرو‌های مسلح را به عهده دارد و به همين دليل در برابر عملكرد اين نيرو ها مسئول است. خانم نقابی پس از نامه‌نگاری‌های بسيار با مقام‌های قضایی، از رهبر ايران به مجلس خبرگان شكايت كرده است. او اميدوار است مقام‌های ايران در مورد سرنوشت فرزند او پاسخگو باشند و اتفاقی كه برای فرزند او افتاده ديگر تكرار نشود.

گفت‌و‌گوی اکرم نقابی با رادیو زمانه را از اینجا بشنوید:

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرویز الوند کوهی

    چند مو از گیسوی این خانم بزرگوار بسیار پر ارزش تر از ریش تمام آفات الله های مزاحم و مضر است. زنده و شاد باشد.

  • Kambiz

    دورد به این مادر خستگی ناپذیر و شجاع هیپوقت مادران، عشقشون، و خشم پنهان اونها را دست کم نگیرید. مادران همیشه در برابر ظلم به فرزندانشون ایستاده اند و در این راه بسیار شجاعانه و پیگیر هستند.