ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده مرزبانی ايران از دستگیری یک «تیم تروریستی» در مرز سيستان و بلوچستان خبر داد

فرمانده مرزبانی ايران می‌گويد، مرزیانان این کشور يک «تيم تروريستی» را در مرز استان سيستان و بلوچستان دستگير کرده‌اند. در جریان این عملیات یک مرزبان ایرانی نیز کشته شده است.

فرمانده مرزبانی ايران می‌گويد مرزبانان اين کشور جمعه ۱۹ تير، يک «تيم تروريستی» را که قصد داشتند با ورود از مرز ميرجاوه در استان سيستان و بلوچستان در ايران عمليات انجام دهند، دستگير کرده‌اند.

به گزارش فارس قاسم رضايی، فرمانده مرزبانی ايران اعلام کرد «مقاديری سلاح و مهمات، مقداری چاشنی انفجاری، صوتی، نوری، زمانی، سه قبضه سلاح و مقداری ناس و مواد مخدر» از اين تيم کشف شده است.

به گفته اين مقام ارشد ايرانی «با توجه به کار اطلاعاتی مرزبانان، منطقه در محاصره کامل قرار داشته و ساعت يک شب درگيری آغاز و دو ساعت به طول انجاميد، دو نفر از اعضای اين تيم زنده دستگير شده و يک نفر زخمی است.»

در اين درگيری يکی از مرزبانان ايرانی به نام «منصور توحيدی» نيز کشته شده است.

بنابر اين گزارش اعضای تيم مورد اشاره فرمانده مرزبانی ايران پس از دستگيری در مرز میرجاوه اعتراف کردند که از سوی «استکبار اجير شده بودند» و قصد داشته تا در استان‌های سيستان و بلوچستان، کرمان و ديگر استان‌های همجوار عمليات انجام دهند.

میرجاوه یکی از شهرهای کوچک استان سیستان و بلوچستان ایران است که در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان قرار دارد. گمرک این شهر تنها مرز قانونی برای تردد تجار و مسافران در جنوب شرق ایران است.

قاسم رضايی به جزئيات بيشتری درباره اين حادثه و هويت متهمان اشاره نکرد اما گفت «بيش از ۷۰ گروه شرور را در پاکستان شناسايی کرديم، حتی محل آنها را به مقامات پاکستان اعلام کرديم.»

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از درگيری مأموران مرزی و نظامی ايران در مناطق مرزی استان سيستان و بلوچستان منتشر شده است.

بيستم فرودين امسال دو تن از کارکنان مخابرات سپاه پاسداران ايران در تيراندازی افراد ناشناس به قتل رسيده‌اند.

دو روز پيش از اين حادثه ۱۸ فروردين ‌ماه، هم ۸ نفر از مأموران مرزبانی ايران در درگيری با افراد مسلح در حوالی نگور – جکيگور در جنوب سيستان و بلوچستان کشته شدند.

در آخرين روزهای سال گذشته نيز استان سيستان و بلوچستان ناامن بود و سه مأمور نيروی انتظامی در درگيری با افراد مسلح کشته شدند. اين افراد بر اثر انفجار تله انفجاری در نزديکی پلی در منطقه پيردان شهرستان سرباز کشته شدند.

با اين حال علی اصغر ميرشکاری، معاون امنيتی و انتظامی استاندار سيستان ‌و بلوچستان بهمن‌ماه سال گذشته گفته بود که سال ۹۳ در مقايسه با سال قبل از آن، قتل‌های مسلحانه در سيستان و بلوچستان سه درصد و کشته شدن مأموران انتظامی ۴۵ درصد کاهش داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    شماها خود صادر کننده تروریست به منطقه هستید.....