ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشت بيمارستان تهران اخطار محيط زيستی دريافت کرده‌اند

محمد حسين بازگير، رئيس سازمان محيط زيست اعلام کرد که هشت بيمارستان تهران به خاطر تخلف در مديريت پساب و پسماندها تذکر داده شده است.

محمد حسين بازگير، رئيس سازمان محيط زيست اعلام کرد که هشت بيمارستان تهران به خاطر تخلف در مديريت پساب و پسماندها تذکر داده شده است.

به گزارش تسنيم، رئيس سازمان محيط زيست گفته در پايش بيمارستان‌ها مهمترين مسئله‌ای که مدنظر قرار می‌گيرد پساب و پسماند آنهاست. او اضافه کرد که درباره تخلفات محيط زيستی، ابتدا بيمارستان تذکر می‌گيرد و در مرحله بعد پيگيری قضايی می‌شود.

بنابر اين کزارش تا پايان تابستان ۹۴، ۱۵۰ بيمارستان تهران مورد تحقيق و بررسی قرار می‌گيرد.

انتشار این خبر درحالی صورت می‌گیرد که شهریور سال گذشته نیز اعلام شد که حداقل ۸ بیمارستان بزرگ تهران از نظر مشکل تصفیه پساب شرایط بحرانی دارند. در آن زمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران، در آخرین گزارشی که از طریق رئیس سازمان محیط زیست در اختیار وزیر بهداشت قرار داده بود، تصریح کرد که اگر این بیمارستان‌ها مشکلات خود را برطرف نکنند، از آن‌ها به مراجع قضائی شکایت می‌شود.

فاضلاب این بیمارستان‌ها مستقیماً وارد منابع سطحی و زیرزمینی شهر تهران شده و مشکلات زیادی برای محیط زیست و سلامت مردم ایجاد می کند.

بر اساس برآوردها سال ۹۲، روزانه بيش از ۴۰۰ تن پسماند و زباله بيمارستانی در ایران توليد می‌شود. دفع و از ميان بردن اين حجم گسترده از پسماندهای بيماری‌زا به مشکلی بزرگ برای دستگاه‌های مختلف اجرايی در ايران تبديل شده و گاه به اختلاف نظرهای فراوان در اين مورد انجاميده است. طبق روش‌های صحيح مديريت پسماندهای بيمارستانی، بايد زباله‌های خطرناک و بيماری‌زا شناسايی و از زباله‌های عادی جدا شود.

کم بودن تعداد دستگاه‌های زباله سوز استاندارد، نبودن بودجه و اعتبار کافی برای واردات دستگاه‌های لازم، و همچنين بی‌کيفيت بودن برخی از دستگاه‌های موجود باعث شده است تا زباله‌های بيمارستانی در سرتاسر ايران به شکل صحيح دفع و نابود نشود. بخشی از زباله‌های بيمارستانی را زباله‌های عفونی و خطرناک تشکيل می‌دهد. برخی ديگر از انواع زباله‌های بيمارستانی دارای مواد سمی، پاتولوژيک، دارويی، شيميايی و حتی راديواکتيو است که می‌تواند برای سلامتی انسان و محيط زيست بسيار زيان‌آور باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.