ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گیلان پس از ۵۰ روز خشک، بارانی می‌شود

آب سد سفیدرود به دلیل برداشت دیگر استان‌ها از حوضه آبریز و انباشت رسوبات به یک میلیارد مترمکعب در سال کاهش یافته است و جریان آب کشاورزی سد سفیدرود در هفته اول مرداد قطع خواهد شد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران، در گیلان یکشنبه ۲۱ تیر، پس از نزدیک به ۵۰ روز بی‌آبی، باران خواهد بارید.

به گزارش خبرگزاری فارس، با نفوذ جریانات شمالی و کاهش دما در استان‌های حاشیه دریای خزر، طی سه روز آینده بارش باران در سواحل دریای خزر و مواج بودن دریا پیش‌بینی می‌شود.

استان گیلان، با آغاز فصل گرما در ایران خشکسالی را تجربه کرده است.

پیشتر محمدعلی فرامینی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از کم آبی بیش از ۳۶۰ روستای ایران و کاهش میزان آب آشامیدنی در این روستاها به ۵۸۰ لیتر در ثانیه خبر داده و گفته بود: بارندگی خرداد امسال نسبت به ۳۰ سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

سیف الله آقابیگی، مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان گیلان نیز امروز اعلام کرد: «جریان آب کشاورزی سد سفید رود در هفته اول مرداد قطع خواهد شد.»

با کاهش بارندگی و بروز خشکسالی در استان گیلان، آب مصرفی شالیزارها و کشتزارهای گیلان طی هفت مرحله از طریق کانال‌های منتهی به سد رودخانه سفیدرود تأمین می‌شود.

به طور سنتی، به دلیل فراوانی آب و بارش در این استان، عموماً کشت برنج به صورت دیم انجام می‌شد. در سال زراعی جاری، ۹۰۶ میلیون متر مکعب آب کشاورزی از محل سد سفیدرود تأمین شده است.

آب سد سفیدرود به دلیل برداشت دیگر استان‌ها از حوضه آبریز و انباشت رسوبات به یک میلیارد مترمکعب در سال کاهش یافته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آب منطقه گیلان، همراه با افزایش ۲.۴ درجه سانتی‌گراد دمای استان، در خرداد ماه امسال میزان بارش در تمام مناطق این استان از ۵۴ تا ۱۰۰ کاهش داشته است.

استان گیلان با بارندگی سالانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی‌متر، پر باران‌ترین استان ایران به حساب می‌آید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.