ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش مراجع تقليد برای جلوگيری از اکران فيلم «روز رستاخيز»

روز رستاخیر از جدول اکران حذف نشده و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال مذاکره با مراجع تقليد هستند.

مراجع تقليد شيعه که در شهر قم ساکن هستند، بار ديگر در آستانه اکران فيلم «روز رستاخيز»، ساخته احمدرضا درويش خواهان جلوگيری از نمايش اين فيلم شده‌اند.

روزنامه شرق گزارش داده که اين فيلم از جدول اکران حذف نشده و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال مذاکره با مراجع تقليد هستند.

«روز رستاخيز» فيلمی تاريخی- مذهبی و محصول سال ۱۳۸۹ است که در سی‌ودومين جشنواره فيلم فجر در ۱۱ بخش نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد و در نهايت در هشت بخش از جمله بهترين فيلم و بهترين کارگردانی، سيمرغ گرفت.

اين فيلم در ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ در کاخ جشنواره فجر هم‌زمان با برگزاری سی‌ودومين دوره جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد که با تأييد برخی از مراجع قم توانست چهره «حضرت ابوالفضل» را با بازی بهادر زمانی نشان دهد اما بعد از نمايش آن در جشنواره بود که حاشيه‌ها عليه اين فيلم نيز آغاز شد.

بر اساس یک قانون نانوشته در ایران، چهره‌های شخصیت‌های دینی عمدتا در فیلم‌ها به نمایش در نمی‌آید.

اصرار درويش برای حذف‌نکردن صحنه‌های مربوط به نمايش چهره «حضرت‌ابوالفضل» باعث شد که اين فيلم در توقيف بماند تا اينکه در ارديبهشت سال‌جاری، شورای صنفی نمايش از اکران عمومی فيلم در ۲۴ تير خبر داد.

اين فيلم قرار است از فردا، چهارشنبه روی پرده سينماها برود درحالی‌که از چند روز قبل، اظهارنظرهايی از سوی شماری از مراجع تقليد از جمله آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، آيت‌الله علوی گرگانی و آيت‌الله وحيد خراسانی برای جلوگيری از نمايش آن آغاز شده است.

با اين حال غلام‌رضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمايش و مدير پخش حوزه هنری گفته که پروانه نمايشی که برای «روز رستاخيز» صادر شده، با مدت‌زمان ١٢٧ دقيقه است و فيلم برای اکران در سينماها آماده است.

نسخه اوليه «روز رستاخيز» ٢١٠ دقيقه بود که در جشنواره سی و دوم فيلم فجر اکران شد ولی در نسخه جديد برای نمايش در سينماها ۸۳ دقيقه از آن سانسور شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.