ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کمیته امداد امام خمینی:

نیروی انتظامی «برداشتن پول از صندوق‌های صدقات» را جرم می‌داند

رئیس کمیته امداد امام خمینی از توافق با نیروی انتظامی ایران برای جرم‌انگاری «برداشتن پول از صندوق‌های صدقات» خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از توافق با نیروی انتظامی ایران برای جرم‌انگاری «برداشتن پول از صندوق‌های صدقات» خبر داد.

پرویز فتاح

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی، با اشاره به توافق جدید صورت گرفته با نیروی انتظامی گفت: «از این پس برداشتن پول از صندوق‌های صدقات جرم محسوب می‌شود.»
به گفته فتاح صندوق‌های قدیمی و فلزی در حال حاضر از رده خارج شده‌اند و باید جمع‌آوری شوند. در همین حال رئیس کمیته امداد از آغاز جایگزینی صندوق‌های قدیمی و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صندوق‌های دیجیتالی خبر داده است.
فتاح همچنین با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، حسین اشتری گفت: «در این جلسه قرار شد فرمانده نیروی انتظامی به همه استان‌ها ابلاغ کند که برداشتن پول از صندوق صدقات دزدی و جرم محسوب می‌شود.» بنا به این دستور فرمانده نیروی انتظامی، از این پس مأموران این نیرو با فرد انجام دهنده این تخلف مانند جرائم دزدی برخورد خواهند کرد.
این در حالی است که ۲۵ آذر ۱۳۹۳، معاون امور مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام گفته بود که از اوایل دهه نود شمسی تمام صندوق‌های بزرگ معابر ایمن‌سازی شده‌اند.

سعید ستاری در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرقت از صندوق‌های صدقات را زیاد ندانسته و گفته بود نمی‌توان با در نظر گرفتن تهران و یا چند شهر بزرگ، میزان این سرقت‌ها را بررسی کرد. به گفته این مقام مسئول سیصد هزار صندوق صدقات در سطح معابر کشور وجود دارد.

بنا بر آمار منتشر شده در سال ۹۲ ماهانه نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان در صندوق‌های صدقات جمع می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابک

    من از این توافق بین کمیته امداد امام و نیروی انتظامی ،چنین برداشت می کنم که پیش از این برداشتن (ونه دزدیدن که تعریف خاص خود را دارد) از صندوق صدقات، در نظر طرفین ،دزدی محسوب نمی شد و جرم نبود. اما از این پس توافق می شود که این عمل دزدی دانسته شود و هیچکدام از طرفین از صندوق صدقات پول برندارند. دلیل این برداشت من این است که ،اولا غیر از مسؤولان خود کمیته امداد امام، هیچ کس و نهادی نمی تواند، از این صندوق ها پول بردارد،چون اختیار و کلید این صندوق هارا ندارد. ثانیا،نفس این توافق با نیروی انتظامی ،سؤوال برانگیز است از این روی که اگر کمیته امداد امام، پی برده است و شواهدی دردست دارد که دیگرانی غیر از خود این کمیته ،بدون اطلاع و رضایت آن ها از این صندوق ها پول برداشت می کنند(یعنی وسایل و امکاناتش را دارند که بدون توسل به عنف، از صندوق ها پول بردارند،براحتی می تواند از قوه قضاییه و نیروهای آگاهی نیروی انتظامی بخواهد،با کمیته همکاری کنند تا آن هایی که ازداخل یا خارج کمیته امداد، به صندوق ها دسترسی دارند و پول برمی دارند، شناسایی و دستگیر شوند. این دیگر توافق نمی خواهد. مگر اینکه طرف دیگر توافق(یعنی نیروی انتظامی) در مظان باشد و زور کمیته امداد به آن نرسد و بدین وسیله مصالحه کنند که ضمن همکاری باهمدیگر، از صندوق صدقات پول برندارند و ...باقی قضایا./ باز هم بگویم؟