ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازرسی‌های «نامتعارف و غیرمعمول» گارد ويژه از بند هفت و هشت زندان اوين

گارد ويژه، در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه زندانيان را به راهروهای بند برد تا اتاق‌ها را تفیش کند. همزمان با این بازرسی‌ رضا انتصاری، از دراويش گنابادی‌ دچار حمله قلبی شد.

گارد ويژه زندان اوين، در اولین ساعت بامداد پنجشنبه ۲۵ تير، به شيوه‌ای «نامتعارف و غير معمول» بند هشتم زندان اوين را بازرسی کرد. اين بازرسی‌ها صبح امروز نيز ادامه يافت.

همزمان با بازرسی گارد ويژه، رضا انتصاری، از دراويش گنابادی‌ در پی حمله قلبی به بهداری منتقل شد

ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ايران، هرانا گزارش داد که نخستين بازرسی از حدود ساعت ۱۲ بامداد پنجشنبه آغاز شد و تا ساعت يک بعد از نيمه شب ادامه داشت. گارد ويژه در جريان تفتيش زندانيان را به راهروهای بند برد و سپس وسايل آنها را وارسی کرد.

بنابر اين گزارش، شماری از زندانيان سياسی نسبت به اين عمل گارد زندان اعتراض کرده‌اند.

همزمان با وارسی گارد ويژه، رضا انتصاری، از دراويش گنابادی‌ محبوس در بند هشت، به سبب حمله قلبی به بهداری زندان اوين منتقل شد.

بازرسی‌ها ادامه دارد

در دومين مرحله از بازرسی بند هشت، صبح پنجشنبه ۲۵ تير، گارد ويژه زندان مجدداً به تفتيش وسايل و اتاق‌های زندانيان دست زده است.

اين دور از بازرسی‌ها نيز با اعتراض شماری از زندانيان روبرو شده است.

بر اساس گزارش هرانا، علاوه بر بند هشت، نيروهای گارد ويژه سالن ۱۲ بند هفت زندان اوين را نيز مورد بازرسی قرار دادند.

اين بند محل نگهداری برخی از زندانيان سياسی است. هنوز جزئيات بيشتری از اين حادثه منتشر نشده است.

فروردین‌ماه سال گذشته نیز در جریان یورشی که مأموران وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات سپاه پاسداران و بیش از ۱۰۰ نفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها به بند ۳۵۰ اوین انجام دادند، بیش از ۳۰ زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و گروهی از آن‌ها به سلول‌های انفرادی منتقل شدند. در آن زمان حمله مأموران پس از آن صورت گرفت که زندانیان نسبت به آن‌چه «برنامه خشن بازرسی» گزارش شده بود اعتراض کردند. این بازرسی بیش از پنج ساعت به طول انجامیده بود و زندانیان تنها به سرودخوانی پرداخته بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علیرضا

    به همه زندانیان سیاسی زندانهای کشور در اوین و رجایی شهر درود می فرستیم.جمهوری اسلامی که حتی از اسم محبوب ترین رییس جمهور دوران سی و هفت ساله ی خویش وحشت دارد انتظار دارید با مردم عادی چگونه رفتار کند؟ زندانیان مسیحی چون فرشید فتحی ،علیرضا سیدیان،ابراهیم فیروزی و زندانیان بهایی چون شهرام چینیان و خانواده خانجانی ها و منتقدین دینی چون سهیل بابادی در شرایطی که بسیار نامطلوبتر از بقیه زندانیان سیاسی است نگهداری می شوند. امیدواریم دولت اعتدال لااقل زمینه آزادی زندانیان عقیدتی که هیچ فعالیت سیاسی و تبلیغی علیه حکومت نداشته اند فراهم سازد و زیرساختهای آزادی بیان را بگونه ای پایه ریزی کند که پس از رفتن این دولت شرایط مانند دوران پس از ریاست جمهوری سید محمد خاتمی نگردد و یک احمدی نژاد دیگر سر برنیاو د که همه نهادهای مدنی کشور و حتی قانون اساسی و هرگونه مرزهای اخلاقی را به سخره بکیرد و بعد هم در مجمع تشخیص مصلحت نظامی بنشیند که رهبرش حتی تحمل اینکه کسی محبوبیتی بیش از شخص خودش بیابد را ندارد و هر کسی را که مردم دوست دارند خانه نشین و ممنوع الکلام و ممنوع التصویر و ممنوع النام !!!!مینماید. به امید آزادی حقیقی ایرانیان عزیز و میهن پرست.