ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهنام ابراهیم‌زاده به دلیل وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد

بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری، در پی شدت بیماری و وخامت اوضاع جسمانی از زندان رجایی‌شهر به بیمارستان منتقل شد. در رویدادی دیگر مریم شفیع پور، زندانی سیاسی از بند زنان اوین آزاد شد.

بهنام ابراهیم‌زاده فعال کارگری، در پی شدت بیماری و وخامت اوضاع جسمانی از زندان رجایی‌شهر به بیمارستان منتقل شد.

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، بهنام ابراهیم‌زاده پنج‌شنبه ۲۵ تیرماه / ۱۶ ژوئیه به دلیل عود کردن بیماری آرتروز گردن، به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد. بنا بر این گزارش او پس از معالجه به زندان بازگردانده شد. در همین حال گفته شده قرار است طبق دستور پزشکان طی چند روز آینده برای انجام عمل جراحی بار دیگر به بیمارستان منتقل شود.

یکی از نزدیکان این زندانی پیش‌تر درباره وضعیت ابراهیم‌زاده گفته بود: «بهنام آرتروز شدید دارد و با اینکه درد را تحمل می‌کند، ولی بارها به بهداری زندان مراجعه کرده و هیچ فایده‌ای نداشته است. چون اصلاً امکانات و توان لازم برای درمان او را ندارند. از آن‌طرف هم هر چه برای انتقال به یک بیمارستان خارج از زندان درخواست کرده، تا حالا مخالفت شده است.»

بهنام ابراهیم‌زاده در بند دو زندان رجایی شهر معروف به دارالقرآن، با زندانیان غیرسیاسی نگهداری می‌شود. بند دو زندان رجایی شهر معروف به دارالقرآن، یک بند ویژه و مذهبی است که در آن نماز جماعت و خواندن قرآن اجباری است و زندانیان جرائم مختلف و بعضاً خطرناک، در ازای خواندن و حفظ قرآن و به جا آوردن تشریفات مذهبی، امتیازاتی از قبیل بخشودگی، مرخصی و ملاقات دریافت می‌کنند.

بهنام ابراهیم‌زاده، عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل‌های آزاد کارگری و همکار فعالان سندیکایی، متولد سال ۱۳۵۶ خورشیدی در شهرستان اشنویه است. او در تاریخ ۲۲ خرداد ۸۹ توسط مأموران امنیتی دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به ۲۰ سال زندان محکوم و حکم او در دادگاه تجدید نظر به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت. او که در حال سپری کردن پنجمین سال محکومیت خود است، پس از حادثه حمله به بند ۳۵۰ اوین موسوم به «پنجشنبه سیاه» دوباره محاکمه و به ۹ سال و نیم حبس اضافه محکوم شد.

مریم شفیع پور، فعال دانشجویی آزاد شد

در رویدادی دیگر مریم شفیع پور، زندانی سیاسی از بند زنان اوین آزاد شد.

مریم شفیع‌ پور روز پنج‌شنبه ۲۵ تیرماه، پس از تحمل دو سال حبس آزاد شد.

مریم شفیع پور ۲۷ ساله و دانشجوی مهندسی کشاورزی در مقطع کارشناسی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین و از اعضای فعال کمیته زنان ستاد دانشجویی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود، وی در پنج مردادماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد و بیش از هفت ماه در بازداشت موقت بود.

این فعال دانشجویی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اتهام تبانی و اجتماع علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام بود به هفت سال حبس محکوم شد و شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران پس از بررسی پرونده، مدت محکومیت این زندانی سیاسی را به چهار سال حبس کاهش داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.