ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رابطه کوبا و آمریکا پس از ۵۴ سال به طور رسمی آغاز شد

کوبا در مراسمی رسمی سفارت خود را با حضور صدها تن در واشينگتن بازگشايی می‌کند. برونو رودريگز وزير امور خارجه کوبا نيز قرار است در اين مراسم حضور يابد.

آمريکا و کوبا پس از ۵۴ سال با بازگشايی سفارتخانه‌های خود در کشورهای يکديگر، روابط ديپلماتيک خود را دوباره از سر می‌گيرند.

کوبا در مراسمی رسمی دوشنبه۲۰ ژوئيه /۲۹ تير سفارت خود را با حضور صدها تن در واشنگتن بازگشايی می‌کند. برونو رودريگز وزير امور خارجه کوبا نيز قرار است در اين مراسم حضور يابد.

اين نخستين سفر يک وزير خارجه کوبا به واشنگتن از سال ۱۹۵۹ تا کنون به شمار می‌رود. برونو رودريگز پس از اين مراسم با جان کری وزير امور خارجه آمريکا ديدار خواهد کرد.

آخرين ديدار وزيران امور خارجه آمريکا و کوبا به ۲۲ سپتامبر ۱۹۵۸ در واشنگتن باز می‌گردد. در آن تاريخ جان فاستر دالس و گونزالو گوئل، وزيران خارجه دو کشور چند ماه پيش از فتح هاوانا توسط چريک‌های فيدل کاسترو با هم ملاقات کردند.

در هاوانا، پايتخت کوبا نيز همان ساختمان تحت نظارت سفارت سوئيس که تاکنون به عنوان دفتر نمايندگی آمريکا مشغول به کار بود با تغيير کاربری به سفارت آمريکا کار خود را آغاز می‌کند. با اين حال قرار نيست اين مراسم به صورت رسمی و با اهتزاز پرچم آمريکا همراه باشد.

رائول کاسترو، رئيس‌جمهوری کوبا در اين‌باره گفت بازگشايی سفارت‌خانه‌ها، اولين گام مهم در روند عادی‌سازی روابط دو کشور است.

قرار است پس از بازگشايی سفارت‌ها، تحريم‌های تجاری آمريکا عليه کوبا نيز لغو شود.

دولت کوبا در ماه فوريه سال جاری گفته بود برای آغاز مجدد مذاکرات ديپلماتيک با ايالات متحده خواستار حذف نامش از فهرست تروريسم است. آمريکا نيز همزمان اعلام کرد که کوبا را از فهرست سياه کشورهای حامی تروريسم خارج می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.