ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار مفقودین و قربانیان توفان و سيل تهران و البرز رو به افزایش است

به گفته معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج طغیان رودخانه کرج، عامل اصلی وقوع سیل در جاده چالوس است. او گفت صدای درخواست کمک حادثه‌دیدگان از رودخانه خروشان به گوش می‌رسد.

در پی وقوع توفان و رگبار شدید در استان تهران و کرج و جاری شدن سیل در جاده چالوس و هراز، دست‌کم ۳۵ تن کشته شدند. علاوه بر این، ۵۰ خودرو نیز در سیل محور کرج - چالوس محدوده آسارا مفقود شده‌اند.

جاده چالوس/ عکس از امیر سرشته

این در حالی است که پنج روستای ایران در محاصره سیل قرار گرفتند و شش تن نیز در روستای سیجان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، محمدتقی ایرانی، فرماندار ویژه کرج طغیان رودخانه کرج را عامل اصلی وقوع سیل در جاده چالوس عنوان کرد. او گفت صدای درخواست کمک حادثه‌دیدگان از رودخانه خروشان به گوش می‌رسد.

فرماندار کرج بیان کرد که بسیاری از زیرساخت‌های مهم نظیر راه و شبکه آب و برق روستای سیجان جاده چالوس در اثر سیل از بین رفته است. او ادامه داد که گروه‌های امدادرسان در حال تأمین تجهیزات و آذوقه مورد نیاز برای سیل‌زدگان هستند.

محمد تقی ایرانی با اعلام «گستردگی ابعاد خسارت و فاجعه»، گفت: «متاسفانه یک طرفه بودن جاده چالوس مانع امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شده است.»

بنابر گزارش‌ها، در جاده‌ای با گنجایش ۱۲ هزار خودرو بیش از ۱۰۰ هزار خودرو حضور دارد. مردم نیاز به کمک دارند و روستاهای جاده چالوس در محاصره سیل هستند و از سوی دیگر مسافرانی که در حال بازگشت هستند، راه امدادرسانی را بسته‌اند.

جاده چالوس/ عکس از امیر سرشته

فرماندار کرج درباره نحوه امدادرسانی نیز گفت: «متأسفانه برخی از مدیرانی که عضو ستاد بحران هستند، در مرخصی هستند و مجبور شدیم نفرات دوم و سوم از این ستاد را احضار کنیم.»

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از ابوالقاسم باقری، مدیرکل مدیریت بحران استان البرز نوشت: طغیان رودخانه همراه با حجم بالای سنگ و گل و لای باعث شده که برخی خودروها در مسیر رودخانه کاملاً از بین بروند.

به گفته این مقام مسئول، احتمال افزایش آمار کشته‌شدگان وجود دارد.

همزمان رضا اکبری، رئیس پلیس راه استان البرز خبر داد که جاده چالوس مسدود شده است.

 ۲۰ کشته در هراز، شش کشته در تهران

همچنین خبرهای تاییدنشده‌ حاکی از کشته‌شدن چندین تن به علت ریزش کوه در جاده هراز در کوه‌های امامزاده داوود است.

عيسی فرهادی، فرماندار تهران روز دوشنبه ۲۰ تير درحاشيه نشست ستاد هماهنگی مديريت بحران شهرستان تهران در جمع خبرنگاران گفت: طغيان رودخانه و جاری شدن سيل در منطقه کن و سولقان به کشته‌شدن دو تبعه کشور چين و پنج شهروند ايرانی منجر شده است.

به گفته فرماندار تهران در ۴۰ سال گذشته چنين سيلی در منطقه کن و سولقان سابقه نداشته است.

روز طوفانی پایتخت

او طغيان رودخانه کن و سولقان را در ۴۰ سال اخير بی‌سابقه اعلام کرد و گفت: «۱۳ روستای کن و سولقان در حادثه توفان تهران متاثر از حادثه شدند و جاری شدن سه کيلومتر سيلاب تا قبل از تونل سولقان باعث قطع برق در اين مناطق شده است.»

همچنين بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بخش‌های عمده‌ای از جاده هراز بر اثر سيلاب و ريزش کوه از بين رفته است.

ابوالفضل قناعتی، عضو هيات رئيسه شورای شهر تهران به خبرگزاری فارس گفت: در جاده امامزاده داوود(هراز) به علت ريزش کوه، تعدادی از درختان شکسته و به همراه مقداری سنگ حرکت کرده و به همين جهت تعدادی از شهروندان که در اين مسير قرار گرفته‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

قناعتی در ادامه گفت: البته اين آمار هنوز قطعی نيست اما حدوداً ۲۰ نفر در اين حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ظاهراً در پیش‌بینی این توفان سازمان هواشناسی دوباره غافلگیر شد و عدم پیش‌بینی به موقع توفان و عدم صدور اخطاریه مبنی بر احتمال آبگرفتگی معابر و ایجاد خسارت موجب شد تا دست‌کم ۲۰ تن جان باختند.

اين در حالی است که منابع دولتی تاکنون اين خبر را تائيد نکرده‌اند.

آخرین آمار اعلام پزشکی قانونی استان البرز و تهران

بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان البرز و تهران، تا کنون اجساد ۱۰ کشته حادثه طوفان روز یکشنبه، ۲۸ تیرماه ۱۳۹۴ به این سازمان منتقل شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، از اجساد منتقل شده پنج متوفی مربوط به استان تهران و پنج متوفی مربوط به استان البرز است. تعداد متوفیات در حال افزایش و این ۱۰ جسد، آمار اولیه قربانیان طوفان روز گذشته هستند.

به گفته پزشکان قانونی تهران و البرز کار تشخیص هویت اجساد منتقل شده به این ادارات کل آغاز شده است.

یک کارگر چینی در بین قربانیان سیل دیروز

جنازه یکی از دو کارگر چینی پروژه پل آزادراه تهران ـ شمال که در پی  سیل دیروز ناپدید شده بودند پیدا شد.
به گفته یکی از مسئولان پروژه پل آزادراه تهران ـ شمال  روز گذشته و در پی وقوع سیل، دو کارگر چینی که مشغول استراحت در یکی از کانکس‌های مجاور رودخانه سنگان بودند، از کانکس بیرون آمده و متأسفانه جان خود را از دست دادند.

پیش‌بینی وزش توفان با سرعت ۵۰ کیلومتر در تهران و استان‌های همجوار

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از پیش‌بینی وزش باد شدید، باران، رگبار و رعدوبرق در پنج استان تهران، قزوین، قم، مرکزی و البرز در عصر دوشنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از وزش باد شدید با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت در بعدازظهر دوشنبه و اوایل شب سه‌شنبه در تهران خبر داد. به گفته او روز گذشته (یک‌شنبه) حداکثر سرعت وزش باد در تهران در فرودگاه مهرآباد به حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گفته احد وظیفه عصر دوشنبه نیز احتمال وقوع چنین پدیده‌ای وجود دارد و وقوع آن در ارتفاعات شمال استان تهران شدیدتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود برای جنوب و غرب استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب لرستان و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان؛ سیلاب، آب‌گرفتگی معابر، رگبار و رعدوبرق شدید پیش‌بینی می‌شود و در فارس و کرمان نیز رگبار و رعدوبرق شدید انتظار می‌رود.

بنا بر این خبر با توجه به احتمال وزش باد شدید همراه با گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی و شرق استان کرمان، دید افقی در منطقه زابل تا حدود هزار متر کاهش می‌یابد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صادق

    خاک بر سر مسئولین بی عرضه کشور - به جای انکه پول کشور خرج راهسازی و ایمن سازی راه ها شود خرج مسائل هسته ای و توهم خود بزرگ بینی رهبر نظام می شود. شما در عکسها وضع جاده را بینید. من ماه گذشته هوس کردم همراه خانواده سفری به شمال کنم. چشمتان روز بد نبیند در برگشت از جاده چالوس از ساعت 14 الی 24 توی ترافیک گیر کردیم و با خستگی وحشتناکی به تهران رسیدیم. جاده همان جاده 50 سال پیش است که توسط شاه و پدرش رضا شاه کبیر بنیاد گذاشته شده اند. با وجود این همه خودرو هنوز ما از یک جاده باریک دو طرفه استفاده می کنیم آن هم در حالی که هر ننه قمری برای خودش در شمال و با تخریب جنگل یه ویلا ساخته و به محض یک روز تعطیلی که اتفاقا هر روز ما تعطیلی است سیل عظیمی از خودرو سرازیر شمال می شود و معلوم است که با این وضعیت بی سروسامان ، کافی است مقداری باران ببارد سیل راه می افتد و افراد کشته می شوند. مگر می شود کشوری را بدون مدیریت به ایمنی و آرامش رساند. الان کشور ما ماننند یک مجموعه بی صاحب است که هر کس که زورش بیشتر است بیشتر می برد و بقیه نیز حیران و سرگردان این بلاتکلیفی هستند. خدایا خودت به داد ما برس