ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فارس: مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با عفو مهدی هاشمی رفسنجانی

فارس: رفسنجانی سه ماه پس از بازداشت فرزندش با او در زندان ديدار کرد و درخواست عفو را در همان ديدار از او تحويل گرفت که با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.

يک منبع به خبرگزاری فارس گفته که مهدی هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۹۱ از آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی درخواست عفو کرده اما رهبر ايران با اين درخواست موافقت نکرده است.

اين منبع که نامش فاش نشده به خبرگزاری فارس گفته آيت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی سه ماه پس از بازداشت فرزندش با او در زندان ديدار کرد و درخواست عفو را نيز در همان ديدار از فرزندش تحويل گرفت اما اين درخواست با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی مواجه شد.

خبر "خبرگزاری فارس" در تناقض با گفته اخیر هاشمی رفسنجانی است و می‌تواند به عنوان پاسخی به او برای نشان دادن اقتدار رهبر تقلی شود.

اکبر هاشمی رفسنجانی دو هفته پيش گفته بود که فرزندش درخواست عفو نکرده است. او شرح داده بود در ديدارش با آيت‌الله خامنه‌ای گفته که راضی نيست فرزندش تقاضای عفو کند، «چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می‌گويند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانيان ديگر توجه نمی‌کنند و هم می گويند هاشمی در پرونده پسرش اعمال نفوذ کرد.»

هاشمی افزوده بود: «آيت‌الله خامنه‌ای استدلال حرف‌های من را پذيرفت، بعد از آن بود که به مهدی خبر داديم هر طور که خودت می‌دانی، عمل کن و وی هم بر اين نکته تأکيد می‌کرد که چون می‌دانم گناهی نکرده‌ام بگذاريد همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده‌ام، بگذاريد در همين دنيا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت می‌ترسم.»

مهدی هاشمی به استناد ماده سوم «قانون تشديد مجازات مرتکبان ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری»، به حبس، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم کرده است. هاشمی از اتهام جاسوسی تبرئه شده است.

مهدی هاشمی در دادگاه بدوی، به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود اما دادگاه تجديدنظر محکوميت وی را به ۲۵ سال افزايش داد.

از مجموع ۲۵ سال محکوميت مهدی هاشمی رفسنجانی که قطعی شده، «۱۰ سال محکوميت برای ارتشاء، ۱۰ سال محکوميت برای اختلاس و پنج سال نيز برای مسائل امنيتی در نظر گرفته شده که با توجه به قانون مجازات اسلامی، مهدی هاشمی صرفاً ۱۰ سال حبس را متحمل خواهد شد.»

عفت مرعشی، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی حکم دادگاه در محکوميت فرزندش مهدی هاشمی را «تقلب و پدرسوخته‌بازی» ناميده است.

به گفته غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه حکم مهدی هاشمی در مرحله اجراست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صادق

    سلام - یاد دهه سیاه شصت می افتم که وقتی عزیزانم را بدون کوچکترین جرمی بازداشت کردند و در پی سالهای زندان و شکنجه بلاخره با دسیسه چینی رفسنجانی و خامنه ای و حکم خمینی در سال 67 همه انها را اعدام کردند و جنازه انها را نیز در گورهای جمعی خاوران دفن کردند . حال این حکمی که برای پسر رفسنجانی بریده اند در برابر ان همه جنایتی که او بر مردم ایران روا داشت هیچ است. امیدوارم که همه این جنایت ها افشا شوند و عاملانشان به تقاص برسند. امیدوارم تقاض گریه های مادران بی پناه که اکنون یا دق کرده اند و یا با انبوهی از بیماری های روانی دست به گریبان هستند، از این جنایت پیشگان مادرزاد گرفته شود. خوشحالم از اینکه این گرگها به جان هم افتاده اند . به امید روزی که نابود گر خودشان باشند. یاد و خاطره 37 نفر عزیزیانی از خانواده فامیل و دوستانم که در ان دوران سیاه اعدام شدند گرامی باد