ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پارلمان اسرائیل: سنگ‌اندازان فلسطینی به ۱۰ تا ۲۰ سال حبس محکوم می‌شوند

پارلمان اسرائيل قانون جديدی تصویب کرده که بر مبنای آن، پرتاب سنگ توسط فلسطينی‌ها به سمت نیروهای اسرائیلی تا۲۰ سال حبس در پی خواهد داشت. مقامات فلسطينی اين اقدام را «نژادپرستانه» اعلام کرده‌اند.

پارلمان اسرائيل قانون جديدی تصویب کرده که بر مبنای آن، پرتاب سنگ توسط فلسطينی‌ها به سمت نیروهای اسرائیلی تا۲۰ سال حبس در پی خواهد داشت. مقامات فلسطينی اين اقدام را «نژادپرستانه» اعلام کرده‌اند.

به گزارش رویترز، اين قانون با ۶۹ رای موافق در برابر ۱۷ رای مخالف در پارلمان اسرائيل به تصويب رسيد. بنابر قانون جدید، مجازات سنگ‌اندازی از ۱۰ تا ۲۰ سال حبس متغير است. بر این اساس اگر نیت مجرمانه ثابت شود، مجازات حداکثری و اگر نیت مجرمانه ثابت نشود، مجازات حداقلی داده می‌شود.

پس از تصويب اين قانون موجی از تظاهرات در شرق بيت‌المقدس و کرانه باختری رود اردن آغاز شده است.

مقامات وزارت دادگستری اسرائيل «سنگ اندازی» را اقدامی تروريستی ناميده‌اند. آنها می‌گويند تنها با مجازاتی سنگين می‌توان با اين اقدام مقابله کرد.

طبق گزارش وزارت دادگستری اسرائيل، ازسال گذشته بيش از ۱۰۰۰ فلسطينی به جرم پرتاب سنگ زندانی شده‌اند.

اعتراض با سنگ که به «انتفاضه سنگ» مشهور است از اواخر دهه ۱۹۸۰ ميلادی در فلسطين آغاز شد. اين شکل از اعتراض در سال‌های اخير به نمادی از مقاومت مردم فلسطين مشهور شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهاب

    تروریست ها به سنگ اندازی میگن تروریسم !

  • بهنام

    باز هم جای شکرش باقیست . آخوندهای حاکم در ایران که بعد از اعتراضات سال 88 سنگ اندازی را به عنوان محاربه شناخته و حکم محاربه هم که میدانید ( مخالفت با خدا و رسول من در آوردی خداست ) و حکمش اعدام است .

  • mansour

    تنها کشور دمکراتیک خاوره میانه هم زرتش در رفت.امید است بوی گند این رژیم ادمکش به مشام عبدالکریم لاهیجی و شیرن عبادی برسد. جنایایت و جنایتکاران را نمی توان همیشه بزک کرد.