ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوايی ترکيه به داعش همزمان با دستگيری‌های گسترده در سراسر این کشور

در جريان عمليات «ضد تروریستی» دولت ترکیه که در ۱۲ استان این کشور انجام شده است، بيش از ۲۵۰ تن دستگير شدند. از ميان اين ۲۵۰ تن، ۹۸ تن در استانبول بودند.

دفتر نخست وزير ترکيه در بيانيه‌ای اعلام کرد جت‌های جنگنده ترکيه صبح جمعه ۲۴ ژوئيه/دوم مرداد مواضع دولت اسلامی(داعش) را در خاک سوريه هدف قرار دادند. دولت در این بیانیه نوشت که برای محافظت از خود در برابر حملات شبه‌نظاميان اسلام‌گرا و کرد، هر "اقدامی که ضروری" باشد، انجام خواهد داد.

عملیات با شرکت ۵۰۰۰ هزار پليس استانبول و حمايت بالگرد‌ها و نيروهای ويژه ترکیه صورت پذیرفت

به گزارش رویترز، اندکی پیش از آغاز حمله هوایی، پليس ترکیه در طول شب گذشته عملياتی را آغاز کرد که طی آن به ۱۰۰ مکان مظنون به ارتباط با شبه‌نظاميان کرد و گروه دولت اسلامی(داعش) يورش برد. اين عمليات با شرکت نزديک به ۵۰۰۰ هزار نيروی پليس و با حمايت بالگرد‌های نظامی و نيروهای ويژه اين کشور انجام شد.

در جريان اين «عمليات ضد تروریستی دولت ترکیه» که در ۱۲ استان ترکيه انجام شده است، بيش از ۲۵۰ تن دستگير شدند. از ميان اين ۲۵۰ تن، ۹۸ تن در استانبول بودند.

مقام‌های پلیس ترکیه می‌گویند بیش از ۵۰۰ تن در ارتباط با داعش ظرف شش ماه گذشته بازداشت شده‌اند.

۳۵ کشته در حمله هوایی ترکیه به داعش

همزمان در اقدامی دیگر، سه جنگنده "اف ۱۶" ترکيه از يک پايگاه نظامی در دياربکر در جنوب این کشور برخاستند و در ساعات اوليه صبح جمعه ۲۴ ژوئيه/دوم مردادماه دو مرکز اصلی و يک محل تجمع نيروهای داعش را در خاک سوریه بمباران کردند.

خبرگزاری دوغان ترکيه، از کشته‌شدن دست‌کم ۳۵ عضو داعش در جریان حمله هوایی ترکیه به پایگاه‌های مرزی داعش در سوريه خبر داد.

مقامات رسمی ترکیه می‌گويند در جريان حمله هوايی صبح جمعه، جنگنده‌های ترکيه حريم هوايی سوريه را نقض نکردند. آنها اضافه کردند که عمليات در آن سوی شهر مرزی کليس در ترکيه صورت گرفته است.

مقام‌های آمريکايی نيز اعلام کردند که ترکيه در اقدامی دیگر پايگاه‌های جنوبی خود را برای تسهيل در حملات عليه داعش در اختيار آنها قرار داده است.

دو روز پیش از این رویدادها، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در تماسی تلفنی با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خواستار «تعمیق همکاری دو کشور» در مبارزه علیه داعش شده بود.

این رویدادها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که پنجشنبه ۲۳ ژوئيه، در تبادل آتش ميان نيروهای ترکيه و دولت اسلامی، يک سرباز ارتش و يک شبه‌نظامی اسلامگرا کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.