ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوادث جاده‌ای در سال ۹۳، جان بیش از ۱۶ هزار ایرانی را گرفت

شمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در پايان سال ۹۳ به ۱۶هزار و ۸۸۲ نفر رسيد.

محمدرضا مهماندار، معاون عمليات ترافيکی پليس راهور ايران گفته است که شمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در پايان سال ۹۳ به ۱۶هزار و ۸۸۲ نفر رسيد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، معاون عمليات ترافيکی پليس راهور بيشترين کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در ايران را مربوط به سال ۱۳۸۲ اعلام کرده است. در اين سال ۲۸ هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای کشته شده‌اند.

محمدرضا مهماندار بخش عمده‌ای از حوادث جاده‌ای را مربوط به «عوامل انسانی» دانسته که به گفته او «نياز به تغيير فرهنگ» دارد.

به گفته مهماندار، در حال حاضر در ايران به ازای هر ۱۰ هزار وسيله نقليه، شش نفر کشته می‌شوند که اين آمار در اروپا ۲.۷ و در آسيا ۱۰.۲ نفر است.

اين مقام پليس گفته که در حال حاضر در ايران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعيت ۱۸ نفر در حوادث جاده‌ای کشته می‌شوند.

تصادف جاده‌ای و شهری يکی از سه دليل عمده مرگ‌ و مير در ايران است. ايران، يکی از کشورهايی است که بالاترين شمار کشتگان جاده‌ای را دارد.

از ميزان کل تصادف‌های کشور، ۷۲ درصد در جاده‌های برون ‌شهری و روستايی و ۲۸ درصد مربوط  به تصادفات درون ‌شهری است. در سه ماه نخست امسال نيز ۱۶۵۱ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌اند.

اسدالله جولايی، مدير عامل ستاد ديه تيرماه سال جاری گفته بود که در ۱۷ سال گذشته ۳۶۲ هزار و ۷۸۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در ايران جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته کارشناسان «تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفيت بزرگراهی، وجود بيش از دو هزار نقطه حادثه‌ خيز در جاده‌ها، کمبود خدمات ايمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی» از مهم‌ترين عوامل تصادف جاده‌ای در ايران به شمار می‌آيد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.