ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناتو به درخواست ترکیه نشست اضطراری تشکیل می‌دهد

بنا بر خواست آنکارا، ۲۸ عضو پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه نشستی ویژه برگزار می‌کنند. قرارگاه پ‌ک‌ک در شمال عراق بار دیگر بمباران شد.

بنا بر خواست آنکارا، ۲۸ عضو پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه نشستی ویژه برگزار می‌کنند. قرارگاه پ‌ک‌ک در شمال عراق، روز یکشنبه ۲۶ ژوئیه بار دیگر بمباران شد.

۲۸ عضو پیمان آتلانتیک شمالی روز سه‌شنبه ۲۸ ژوئیه نشستی اضطراری تشکیل می‌دهند. این نشست به تقاضای ترکیه برگزار می‌شود.

احمد داود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت کشورش به دلیل حفظ امنیت ملی و تهدیدات موجود، مایل است با متحدان خود در مورد اقدامات بعدی خود مشورت کند. آنکارا این نشست مشورتی را بر اساس ماده ۴ پیمان ناتو درخواست کرده‌ است. طبق این ماده، هر یک از اعضا حق دارند در صورت تهدید حق حاکمیت، استقلال سیاسی و یا امنیت خود، سایرین را به نشستی ویژه فرا بخوانند.

محافل امنیتی ترکیه می‌گویند روز یکشنبه ۲۶ ژوئیه بار دیگر جنگنده‌های اف – ۱۶ این کشور قرارگاه پ‌ک‌ک را بمباران کرده‌اند. هدف این حمله، شهر هاکورک در شمال عراق بوده است. گفته می‌شود جنگنده‌ها از پایگاه هوایی دیاربکر پرواز کرده‌اند.

پ‌ک‌ک روز یکشنبه ۲۶ ژوئیه مسئولیت انفجار یک خودروی دولتی در دیاربکر را بر عهده گرفت. در این بمب‌گذاری، دو سرباز ترکیه کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه خواستار آن شده که در فرایند مبارزه با تروریسم، پروسه صلح با کردها را وا ننهد. خانم مرکل گفته است این امر با وجود مشکلات باید ادامه یابد. پ‌ک‌ک اعلام کرده که پس از حملات ترکیه، توافق آتش‌بس دیگر معنا ندارد.

دولت آمریکا در این میان، حمله ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک را مشروع دانسته است. یک سخنگوی کاخ سفید گفت: «ترکیه حق دفاع از خود در برابر حملات تروریستی را دارد

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ‌ک‌ک" در آلمان و آمریکا به عنوان تشکیلاتی تروریستی شناخته می‌شود. این در حالی است که نیروهای این حزب نقش مهمی در رویارویی با شبه‌نظامیان داعش در سوریه و شمال عراق و کمک به پیشمرگه‌های محلی ایفا می‌کنند. رزمندگان کرد سوریه و عراق نیز متقابلا از سوی ناتو و آلمان حمایت لجستیکی و آموزشی می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام (کردستان شرقی)

    این چنین به نظر می رسد که دیگر پروسه آشتی بی معنا شده باشد.البته این بین اشتباهاتی نیز قابل دیدن هستند.اینکه باید دید چرا PKK چنین اقدامی انجام داده و 2 سرباز را به چه دلیلی کشته است؟ آیا PKK می خواهد خودش با دست خود پروسه آشتی را خراب کند، یا اینکه دولت ترکیه سعی در این کار دارد؟ به هر حال پرونده دولت های ترکیه به خصوص دولت اردوغان بسیار سیاه است.از این نظر که حقوق چند ده میلیون نفر کرد را در ترکیه به رسمیت نمی شناسد و همواره با آنها سر دشمنی داشته است. اگر از زاویه دیگر هم نگاه کنیم موضوع دیگری نمایان می شود.شاید پروسه آشتی یک زمان تنفس برای دولت ترکیه بود تا بدون صرف هزینه و وقت برای درگیری با کردها در این دو سال، بتواند داعش را به این مرحله برساند و آن را به جان بشار اسد و کردها بیندازد. دیدگاه دوم از نظر من محتمل تر است.چون دولت ترکیه با آن به اهداف گوناگونی می رسد.اهداف دولت ترکیه می تواند به صورت زیر باشند: 1- سرنگونی دولت بشاراسد و مشارکت در تشکیل دولتی موافق خواسته های دولت ترکیه 2- کم کردن نفوذ ایران در منطقه (به خصوص سوریه) 3- قدرتمند کردن داعش برای دستیابی به اهداف خود در خارج مرزهایش(سیاستی مشابه سیاستی که دولت ایران سال هاست برای دفاع از خودش در برابر اسرائیل در لبنان و فلستین انجام می دهد.)

  • بهنام

    اردوعان فاسد دارد انتقام شکست انتخابات پارلمانی خود و حزب اسلامگرایش را از کردها که مسبب آن بودند را میگیرد . به امید سرنگونی کلیه دیکتاتورهای جهان از خامنه ای و اردوغان فاسد گرفته تا اسد جنایتکار .