ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض وزير بهداشت ايران به بازداشت يک پزشک در هنگام درمان بيمار

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بازداشت فروغ رزمجويی، جراح و دستبند زدن به او هنگام درمان بيمار اعتراض کرد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بازداشت فروغ رزمجويی، جراح و دستبند زدن به او هنگام درمان بيمار اعتراض کرد.

تجمع شماری از پزشکان در شیراز در اعتراض به بازداشت فروغ رزمجويی، پزشک جراح.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، وزير بهداشت در گفت‌وگويی تلفنی با صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه خواهان رسيدگی به موضوع شد.

هاشمی بازداشت اين پزشک را «خلاف قانون» دانسته و خواهان برخورد قضايی با مأمور «خطاکار» شده است.

روز يکشنبه چهارم مرداد فردی را که با ضربات چاقو مجروح شده بود به بيمارستان ممسنی فارس منتقل کرده‌اند و فروغ رزمجويی نيز به مداوای وی مشغول می‌شود.

اين پزشک پس از انجام اقدامات درمانی، با مراجعه به ايستگاه پرستاری مشغول نوشتن پرونده فرد مضروب می‌شود که در اين هنگام بازپرس پرونده وارد بيمارستان می‌شود و از رزمجويی می‌خواهد که بر سر فرد مجروح حاضر شود اما اين پزشک می‌گويد که تمام اقدامات درمانی انجام شده و نيازی به حضور پزشک بر بالين بيمار نيست.

فروغ رزمجويی در ادامه از بازپرس می‌خواهد که در امور پزشکی دخالت نکند. بازپرس نيز بلافاصله دستور بازداشت و انتقال اين پزشک را می‌دهد.

اين پزشک چند ساعت در بازداشتگاه نگهداری می‌شود تا اين‌که با دخالت مقامات قضايی فارس از بازداشتگاه آزاد می‌‌گردد.

به دنبال اين رويداد، شماری از پزشکان روز دوشنبه در اعتراض به اين بازداشت در شيراز دست به تجمع اعتراضی زدند.

در همين حال محمدهادی ايمانيه، رئيس دانشگاه علوم پرشکی شيراز نيز گفته: «بعد از وقوع اين رويداد، رئيس کل دادگستری فارس شخصاً دستور پيگيری داد و نسبت به آزادی پزشک جراح اقدام شد.»

به گفته ايمانيه، با پيگيری قضايی «افراد خاطی» در اين جريان شناسايی و مجازات می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.