ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موگرينی با وزير امور خارجه ايران در تهران ديدار کرد

مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ محور گفت و گوهای موگرينی و ظريف است.

فدريکا موگرينی، مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا، ظهر سه شنبه ششم مرداد در سفری يک روزه به تهران با محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه ايران ديدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسائل مربوط به توافق هسته‌ای ايران و گروه ۱+۵ محور گفت و گوهای موگرينی و ظريف است.

پس از اين ديدار، وزير امور خارجه ايران و فدريکا موگرينی در کنفرانس خبری مشترک به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.

فدريکا موگرينی با بيان اين که توافق هسته‌ای ايران آغازگر فصل جديدی از روابط ايران با اروپا است، گفت: «۶۰ درصد مردم ايران زير ۳۰ سال سن دارند و اين توافق در واقع يک سرمايه گذاری برای ايران است و می‌تواند فصل جديدی را در روابط ميان ايران و جامعه جهانی آغاز کند.»

مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا، در ادامه با تأکيد بر اين که «تمام کشورهای اروپايی» تمايل دارند تا در رابطه با اجرای توافق با ايران همکاری کنند، گفت: «اروپا و ايران در واقع در يک منطقه هستند؛ چراکه کشورهای اروپايی در منطقه مديترانه و ايران در منطقه خاورميانه است که ما به نوعی همسايه هستيم.»

اين اولين سفر موگرينی به ايران در مقام مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا است. او روز گذشته در سفری به عربستان سعودی با مقامات اين کشور گفت و گو کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    وال استریت ژورنال توافق با رژیم سوریه توسط دولت اوباما را با توافق اتمی با رژیم ایران مقایسه کرده و می‌نویسد فریبکاری که در پروسه خلع تسلیحات شیمیایی سوریه صورت گرفت در حال تکرار شدن در مورد یک فریبکاری دیگر در رابطه با رژیم ایران است. در توافق سوریه نیز گفته شده بود رژیم بشار اسد دسترسی بازرسان بین‌المللی را تأمین خواهد کرد همان چیزی که در توافق اتمی گفته شده است. سازمان سیا در حال حاضر تصدیق می‌کند که رژیم سوریه کمیت قابل ملاحظه‌یی از مرگبارترین تسلیحات اتمی خود را حفظ کرده است. مقاله می‌افزاید باراک اوباما هنگامی که توافق تسلیحات شیمیایی با رژیم سوریه را اعلام کرد گفت: در صورتی‌که بشار اسد به تعهداتش پایبند نباشد دست به اقدام نظامی علیه آن خواهد زد ولی این یک تهدید توخالی بود و الآن تبدیل به یک موضوع مضحکی شده است. رژیم ایران نیز به‌صورت گام به گام، پیچیده و فزاینده‌یی دست به تقلب در مفاد توافق اتمی خواهد زد. وال استریت ژورنال در پایان نتیجه‌گیری می‌کند موضوعی که فریبکاری در توافق سوریه با فریبکاری در توافق اتمی با رژیم ایران را بهم پیوند می‌دهد باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا می‌باشد که مصمم به پیش‌بردن توهمات سیاسی خود در داخل آمریکا به بهای واقعیتهای استراتژیک جهانی است، ضعفهای او برای همه بجز خودش روشن و آشکار است.