ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ ۶۶۶ ايرانی به دليل اعتياد در بهار ۹۴

سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال جاری ۶۶۶ نفر به دليل «سوء‌ مصرف موادر مخدر» جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان پزشکی قانونی ايران اعلام کرده که در سه ماهه نخست سال جاری ۶۶۶ نفر به دليل «سوء‌ مصرف موادر مخدر» جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران، روزانه ۹ نفر در اين کشورجان خود را به خاطر مواد مخدر از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پزشکی قانونی می‌گويد که آمار قربانيان سوء مصرف مواد مخدر در ايران در سال جاری ۵.۴ درصد افزايش يافته است. شمار قربانيان در سه ماهه نخست سال گذشته ۶۳۲ نفر بوده است.

از ميان کسانی که امسال بر اثر سوء مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند ۵۹۶ نفر مرد و ۷۰ نفر زن بوده‌اند.

در اين مدت استان‌های تهران با ۱۸۶، خراسان رضوی با ۹۰ و اصفهان با ۴۸ فوتی به ترتيب بيشترين آمار قربانيان سوء مصرف مواد مخدر را داشته‌اند.

دلايل مرگ قربانيان سوء مصرف مواد در ۳۴۷ مورد مسموميت حاد، ۲۲۰ مورد عوارض طولانی‌مدت و ۹۹ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد روان‌گردان گزارش شده است.

در خردادماه امسال نيز ۲۱۴ مرد و ۲۳ زن بر اثر سوء مصرف مواد در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مرگ‌های ناشی از سوء مصرف مواد در کشور از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ با روندی نزولی مواجه بود اما از سال گذشته اين آمار روند افزايشی در پيش گرفته به‌گونه‌ای که آمار کلی قربانيان اعتياد در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال قبل از آن رشد يک درصدی و آمار تلفات اعتياد در زنان با رشد ۲۸.۳ درصدی مواجه شد. در سال جاری نيز اين آمار همچنان روند افزايشی دارد.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزير کشور ايران و دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، روزانه ۹ نفر در اين کشورجان خود را به خاطر مواد مخدر از دست می‌دهند.

شمار معتادان در ايران بر پايه آمارهای رسمی دست‌کم دو ميليون نفر برآورد می‌شود.

بر اساس نتايج يک نظرسنجی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال ۱۳۹۲، اولين محور نگرانی مردم حوزه مواد مخدر و اعتياد بوده است.

اين مرکز، «کراک»، «شيشه»، «هروئين» و «ترياک» را از مهم‌ترين مواد اعتيادآور در ايران اعلام کرده، اما الگوی مصرف‌کنندگان هر روز در حال تغيير است و علاقه به مصرف مواد روان‌گردان و صنعتی روزبه‌روز بيشتر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • خشایار

    چقدر این امارها دروغی و مسخره است. روزی ۹ نفر!!!!! فقط اگر هر روز ساعت ۴ صبح از محله افسریه تهران عبور کنید ۴ تا جنازه می بینید