ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمدید مهلت جشنواره فیلم «۶۰ ثانیه»

شهزاده سمرقندی - جشنواره فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای با موضوع صلح در چهار ولایت افغانستان برگزار می‌شود. این جشنواره مورد استقبال جوانان قرار گرفته.

جشنواره فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای، مهلت دریافت فیلم بخش مسابقه خود را تمدید کرده است. این جشنواره را مؤسسه غیر دولتی «نسل نوین افغانستان» از اول ماه ژوئیه برگزار می‌کند.

موضوع این جشنواره «صلح در افغانستان» است و در چهار ولایت مهم افغانستان هرات، بلخ، سمنگان و جوزجان شروع به فعالیت کرده است. در این جشنوار جوانان زیر ۳۵ سال شرکت کنند. برگزار‌کنندگان این جشنواره می‌گویند که به خاطر تقاضای زیاد و علاقه بسیار جوانان تصمیم گرفته‌اند مهلت دریافت فیلم برای بخش مسابقه را تمدید کنند.


جوانانی که می‌خواهند دیدگاه و نظرشان درباره صلح در افغانستان را از چشم دوربین روایت کنند، می‌توانند تا ۱۴ ماه اسد خورشیدی برابر با ۵ ماه اوت میلادی فیلم‌های کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای خود را برای این جشنواره بفرستند.

مختار وفایی، مسئول بخش مزار شریف این جشنواره و از همکاران سازمان «نسل نوین افغانستان» به رادیو زمانه گفت که همزمان شدن این جشنواره با ماه رمضان و گرمای تابستان باعث شد که بسیاری از جوانان خواهان فرصت و زمان بیشتری شوند.

گفت‌وگو با مختار وفایی را بشنوید:

این جشنواره در زمانی شروع به فعالیت کرده که بسیاری از مردم افغانستان راجع به صلح با طالبان تردید دارند و هنوز تصور روشنی از سازش و همزیستی با طالبان در ذهن بسیاری‌ به وجود نیامده است. بنیانگذاران این جشنواره بر آن‌اند که از طریق این جشنواره بتوانند ذهنیت، برداشت و درک نسل نوین افغانستان از صلح در این کشور را به نمایش بگذارند.

گالری عکس از پشت‌صحنه این جشنواره:

جوانانی که تا به حال فیلم‌های خود را برای این جشنواره فرستاده‌اند از قشر تحصیل‌کرده، دانشجو، علاقه‌مند به عکاسی و فیلم‌برداری هستند. در سایت این جشنواره آمده است که برندگان آن در دوره‌های آموزش فیلم  و عکاسی سازمان «افغانستان نوین» شرکت خواهند کرد و کمک‌های لازم‌ را دریافت می‌کنند تا فیلم‌سازی و عکاسی را به حرفه‌ و مشغولیت آینده خود بدل کنند.

سال پیش این موسسه جشنواره‌ای با موضوع «انتخابات» برگزار کرده بود که جایزه اول آن را سعید مقصود اکبری، جوانی از مزار شریف به دست آورد.

مؤسسه «نسل نوین افغانستان» را گروهی از کنش‌گران جوان در سال ۲۰۱۱ در کابل بنیان گذاشته‌اند و هدف آن توان‌مند‌سازی جوانان است.

ویدیوی تبلیغاتی این جشنواره:

//

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.