ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برقع در کامرون ممنوع شد

کامرون، همسایه نیجریه نیز شاهد چند سری از عملیات تروریستی گروه بوکو حرام بوده است. این کشور تصمیم گرفته است محدودیت‌هایی را برای مقابله با تروریسم به اجرا گذارد.

ترورها و حملات گروه اسلامگرای بوکو حرام تنها به نیجریه محدود نیست. کامرون، همسایه این کشور نیز شاهد چند سری از عملیات تروریستی این گروه بوده است. کامرون تصمیم گرفته است محدودیت‌هایی را برای مقابله با تروریسم به اجرا گذارد.

تروریست‌ها در کامرون در مواردی از برقع برای عملیات خود استفاده کرده‌اند.

پس از یک هفته حملات خونبار تروریستی به کامرون و کشته شدن حدود ۶۰ نفر، ترس از گسترش این‌گونه حملات در این کشور بیشتر شده به‌ویژه از آن رو که در کامرون بر تعداد کودکانی که دست عملیات انتحاری می‌زنند افزوده شده است.

به همین منظور مردم کامرون از سوی دولت به هوشیاری بیشتر دعوت شده‌اند و از آن‌ها خواسته شده که با مشاهده هر مظنونی او را معرفی کنند.

از زمانی که دو مرد با استفاده از حجاب موفق به عملیات انتحاری شدند، برقع به‌عنوان یکی از مواردی مشکوک در اقدامات تروریستی ممنوع اعلام شده است.

همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده تروریست‌ها از کودکان خیابانی، گدایی کودکان در خیابان‌ها نیز ممنوع شده است.

دیده شده که تروریست‌ها برای پیشبرد عملیات خود اتوبوس‌ها و یا کامیون‌ها را در میانه راه متوقف کرده‌اند. به‌منظور ممانعت از این شیوه، توقف اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در جاده‌ها نیز ممنوع شده است. حتی پیشنهاد شده که صاحبان اتوبوس‌ها از دستگاه فلزیاب برای شناسایی سلاح تروریست‌ها به‌هنگام ورود به اتوبوس استفاده کنند.

روز چهارشنبه ۲۹ ژوئيه / ۷ مرداد محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه و پل بی‌یا، رئیس‌جمهور کامرون در یائونده، پایتخت کامرون دیدار خواهند کرد تا در مورد استفاده از ۹ هزار نیروی منطقه‌ای برای متوقف ساختن اسلامگرایان تندرو گفت‌وگو کنند.

کامرون و نیجریه می‌خواهند با همکاری چاد، نیجر و بنین اقدامات نظامی تروریست‌ها را ناممکن سازند. قرار است نیروهای عملیاتی منطقه‌ای با یک مرکز فرماندهی در چاد فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.