ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه قطعنامه شورای امنيت درباره سقوط هواپيمای مالزیایی را وتو کرد

دولت روسيه پيش‌نويس قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل درباره حادثه سقوط بوئینگ MH17 خطوط هوايی مالزی در آسمان اوکراين را وتو کرد.

دولت روسيه پيش‌نويس قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل درباره حادثه سقوط بوئینگ MH17 خطوط هوايی مالزی در آسمان اوکراين را وتو کرد.

بوئینگ MH17 خطوط هوایی مالزی، روز پنج‌شنبه ۱۷ژوئیه ۲۰۱۴ در نزدیکی مرز اوکراین با روسیه سقوط کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مالزی، هلند، اوکراین، استراليا و بلژيک متن این پيش‌نويس را تهیه کرده بودند.

شامگاه چهارشنبه ۲۹ ژوئيه / ۷ مرداد در نشست شورای امنیت، به جز روسیه که این پیش‌نویس را وتو کرد، از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت کانادا، ونزوئلا و آنگولا نیز به آن رأی ممتنع دادند.

پيش‌نويس قطعنامه شورای امنيت خواهان تشکيل دادگاه ويژه برای عاملان سقوط هواپیمای مالزیایی شده بود.

بوئینگ MH17 خطوط هوایی مالزی، ظهر روز پنج‌شنبه ۱۷ژوئیه ۲۰۱۴ در نزدیکی مرز اوکراین با روسیه سقوط کرد. این هواپیما ۲۸۳ مسافر و ۱۵خدمه داشت که همه کشته شدند.

منطقه سقوط این هواپیما در شرق اوکراین، بین دونتسک و لوهانسک بود که در کنترل شورشیان مخالف دولت کی‌یف بود.

در زمان وقوع این حادثه دولت اوکراین مسئولیت سقوط هواپیما را متوجه جدایی‌طلبان هوادار روسیه و پرتاب موشک از سوی آن‌ها کرد اما شورشیان گفتند که برد موشک‌های آن‌ها آنقدر نیست که بتوانند این هواپیما را مورد هدف قرار دهند. آن‌ها متقابلا اتهام ساقط کردن هواپیما را متوجه دولت اوکراین دانستند.

روسیه پيش‌نويس قطعنامه‌ دیگری را به شورای امنیت پیشنهاد داده بود که خواهان تحقیقات بین‌المللی در این‌باره شده بود اما در آن از تشکیل دادگاه سخنی به میان نیامده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.