ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار مین بر سر راه قطار آنکارا - تهران در ترکيه

روز پنج‌شنبه ۸ مرداد بر سر راه قطار آنکارا ـ تهران موسوم به «ترانس آسيا» در منطقه گنچ استان بين‌گل ترکيه یک مین منفجر شد.

روز پنج‌شنبه ۸ مرداد بر سر راه قطار آنکارا ـ تهران موسوم به «ترانس آسيا» در منطقه گنچ استان بين‌گل ترکيه یک مین منفجر شد.

به‌گزارش وب‌سایت روزنامه «حريت» ترکیه، چند واگن این قطار و بخشی از خط راه آهن بر اثر این انفجار آسيب ديد اما تلفاتی در بر نداشت و قطار به حرکت خود ادامه داد.

بنا به این گزارش، انفجار مین از طريق کنترل از راه دور صورت گرفته است.

اگرچه هنوز هيچ گروهی مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته اما سليم کوشگر، استاندار بين‌گل گفته است این انفجار کار حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است.

دولت ترکیه از یک هفته پیش دور جدید حملات خود به مواضع پ‌ک‌ک را آغاز کرده و مذاکرات صلح با این گروه را متوقف کرده است.

در یک هفته اخیر، در پی انفجار انتحاری در سوروچ، واقع در جنوب ترکيه که منجر به کشته شدن ۳۲ فعال چپگرا و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر شد و همچنین قتل چند پلیس توسط شاخه نظامی پ‌ک‌ک، تنش در ترکیه افزایش یافته است.

دولت ترکیه در این مدت يک هزار و ۳۰۰ نفر از مخالفان خود را دستگیر کرده است.

دو روز پیش نیز انفجاری در خط لوله انتقال گاز ایران به ترکیه در استان آغری ترکیه رخ داد. این خط لوله پیش از این نیز چندین بار توسط نیروهای پ‌ک‌ک مورد هدف قرار گرفته بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهنام

    بازی اشکنک دارد ، سر شکستنک دارد . مرگ بر اردوغان فاسد .