ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سعيد ملک‌پور به بند هشت زندان اوين منتقل شد

سعيد ملک‌پور، طراح وب که به حبس ابد به اضافه هفت سال و نيم زندان محکوم شده به‌تازگی به بند هشت زندان اوين منتقل شده است.

سعيد ملک‌پور، طراح وب که به حبس ابد به اضافه هفت سال و نيم زندان محکوم شده به‌تازگی به بند هشت زندان اوين منتقل شده است.

سعيد ملک‌پور هفت سال است که در زندان به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، انتقال سعید ملک‌پور به بند هشت اوین در حالی صورت گرفته که در طی يک سال گذشته وی در بند چهار زندان اوين با نظر رئيس بند و با توجيهات امنيتی از ملاقات حضوری محروم بوده است.

خواهر سعيد ملک‌پور به هرانا گفته است به همین دلیل برادرش با پيگيری‌های خود و خانواده فعلاً به بند هشت منتقل شده است.

به‌گفته خواهر ملک‌پور، در این بند افزون بر محکومان مالی، محکومان امنيتی نیز حضور دارند و ظاهراً با ملاقات‌های حضوری ماهانه قرار است موافقت بشود.

سعید ملک‌پور، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف و برنامه‌نویس نرم‌افزار کامپیوتری است که از مهرماه سال ۱۳۸۷، پس از آن‌که از کانادا وارد ایران شد، در زندان به‌سر می‌برد.

«تبليغ عليه نظام، توهين به مقدسات، توهين به رهبری، توهين به رئيس‌جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام و فساد فی‌الارض» از جمله اتهامات سعيد ملک‌پور بود که در دادگاه حکم اعدام و هفت سال و نيم حبس برای این اتهامات صادر شد. اين حکم در دی‌ماه ۱۳۹۰ در ديوان عالی کشور تأييد شد و در ۲۷ بهمن ۱۳۹۰، برای اجرای احکام ارسال شد ولی بعد با يک درجه تخفيف به حبس ابد تبديل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Mojtaba

    شما خودتان پاسخ خودتان را داده اید. همه بحث همینه که این رژیم مستبد است و طرفدارانش را هم گول می زند.

  • mansour

    عجیب است که این افراد در جران وقایع ۸۸ از کانادا،انگلیس،فرانسه و غیره به ایران می روند و اقدام به فعالیت سیاسی - مطبوعاتی (بخوانید اطلاعاتی) میکنند و توقع دارند که نظام اسلامی به انان نگاه چپ هم نکند! اگر این نظام مستبد است (که هست) مامورین اجنبی چه تقعی از این نظام دارند؟ایا مقامات نظام باید برای این مأمورین فرش قرمز پهن کنند؟