ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش تن از فعالان مدنی در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند

در روزهای اخیر چهار نفر در حمله به یک چاپخانه در شهرستان شهریار استان تهران و دو نفر در اطراف شهر کلیبر آذربایجان شرقی بازداشت شده‌اند.

در روزهای اخیر چهار نفر در حمله به یک چاپخانه در شهرستان شهریار استان تهران و دو نفر در اطراف شهر کلیبر آذربایجان شرقی بازداشت شده‌اند.

به گزارش هرانا، ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ايران، ظهر روز چهارشنبه هفتم مردادماه جاری مأموران امنيتی به چاپخانه‌ای در شهرستان شهریار یورش بردند و در طی آن بايرام قراچه‌لو، صاحب چاپخانه و چند تن ديگر از فعالان مدنی به نام‌های بهنام عبدالمحمدی، اصغر بيدل و مهران بمبئی را بازداشت کردند.

بنا به این گزارش، مأموران لباس شخصی به سلاح کمری مسلح بودند و بيسيم داشتند. آن‌ها همچنین برخی از اسناد، مدارک و جزوه‌های منتشرشده در آن چاپخانه را نيز ضبط کردند و بنا به گفته‌ شاهدان، مأموران امنیتی يکی از بازداشت‌شدگان را به‌شدت کتک زده‌اند.

از دلیل بازداشت و همچنين محل نگهداری دستگیرشدگان اطلاعی در دست نیست و خانواده‌ها در مراجعه به مراکز قضايی و انتظامی، تنها از بازداشت آن‌ها توسط سپاه پاسداران آگاه شده‌اند.

همچنين در اطراف شهر کليبر دو تن ديگر به نام‌های عباس شادمند و اکبر ابول‌زاده روز جمعه ۲۶ تيرماه توسط ماموران امنيتی دستگير شده‌اند، هر دو اين افراد در سال‌های اخير نیز بارها مورد احضار و بازداشت قرار گرفته بودند. دليل دستگيری جديد آنها معلوم نیست.

همه ساله اواسط تيرماه در شهرستان کليبر آذربايجان شرقی مراسم قلعه بابک يا قلعه جمهور، به‌عنوان نماد آزادی‌خواهی برگزار می‌شود که غالباً با محدوديت يا ممنوعيت‌های خاصی از سوی حکومت روبه‌رو بوده و اين تجمع مدنی همانند تجمعاتی چون روز جهانی زبان مادری، با ارعاب و بازداشت و تهديد فعالان مدنی منطقه توسط نهادهای امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی مواجه می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.